Jubileuszowe BMW M5 na 30-lecie

30 lat temu zadebiutowała pierwsza generacja BMW M5. Z tej okazji na rynek trafi limitowana seria modelu, która poza subtelnymi akcentami stylistycznymi otrzyma silnik wzmocniony z 560 do 600 KM.

BMW zbuduje tylko 300 egzemplarzy M5 "30 Jahre M5". Każdy z nich otrzyma lakier Frozen Dark Silver z palety Individual korespondujący z detalami w kolorze dymionego chromu, 20-calowe, dwukolorowe obręcze z ogumieniem 265/35 ZR 20 z przodu i 295/30 ZR 20 z tyłu, a także tapicerkę ze skóry i alcantary oraz aluminiowe okładziny deski rozdzielczej.

Model jest seryjnie zaopatrzony w pakiet Competition z obniżonym o 10 mm zawieszeniem, sztywniejszymi stabilizatorami i przeprogramowanym trybem M Dynamic, w porównaniu do "standardowych" odmian otrzymał jednak dodatowy zastrzyk mocy. Jego 4,4-litrowa V-ósemka biturbo generuje moc 600 zamiast 560 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 700 zamiast 680 Nm.

Reklama

W rezultacie ważące 1870 kg M5 z 7-biegową, zautomatyzowaną skrzynią dwusprzęgłową przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s (standardowy model: 4,3 s) i rozpędza się do 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie). Za dopłatą oferowany jest Pakiet Kierowcy M, który podnosi prędkość maksymalną do 305 km/h. Średnie zużycie paliwa według BMW wynosi 9,9 l/100 km, w czym pomaga układ start-stop.

msob

BMW M5 - nieokiełznana bestia - WIDEO

BMW M5 - TEST

BMW M5 i M6 jednak z napędem 4x4?

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy