Jaguar F-Type w wersji coupe

Dzisiaj w Los Angeles debiutuje zamknięta odmiana Jaguara F-Type. Model będzie dostępny z nieoferowanym dla roadstera silnikiem V8 o mocy 550 KM.

Wygląd Jaguara F-Type Coupe nie jest zaskoczeniem - dwuosobowe coupe żywcem przypomina zaprezentowany przed dwoma laty we Frankfurcie prototyp C-X16. Jego wykonana z aluminium karoseria mierzy 447 cm długości, 192,3 cm szerokości i 130,9 cm wysokości przy rozstawie osi równym 262,2 cm, a jego masa własna wynosi - zależnie od wersji - od 1577 do 1650 kg. Brytyjczycy podkreślają, że bagażnik z powodzeniem mieści dwie torby golfowe (od 315 do 407 l pojemności), a jego klapa może być sterowana elektrycznie. 

Bazowa odmiana modelu napędzana jest 3-litrowym, doładowanym sprężarką silnikiem V6 o mocy 340 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 5,3 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 260 km/h.

Reklama

Mocniejszy wariant S dysponuje tą samą jednostką wzmocnioną do 380 KM (460 Nm). Rezultat? 4,9 s potrzebne na osiągnięcie "setki" i prędkość maksymalna równa 275 km/h.

Podczas gdy topowa wersja roadstera napędzana jest doładowaną mechanicznie V-ósemką o pojemności 5 litrów, mocy 495 KM i 625 Nm momentu, coupe może poszczycić się tym samym silnikiem podkręconym do 550 KM i 680 Nm. W efekcie legitymuje się sprinterskimi osiągami: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 4,2 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na 300 km/h.

Wszystkie jednostki napędzają koła tylnej osi za pośrednictwem 8-stopniowego automatu ZF.

Lista opcji F-Type'a Coupe obejmuje m.in. szklany dach wklejony w strukturę nadwozia, dzięki czemu jego montaż praktycznie nie wpływa na sztywność konstrukcji, a także ceramiczne hamulce z tarczami o średnicy 398 mm z przodu i 380 mm z tyłu, o 21 kg lżejsze od standardowych.

Jaguar F-Type Coupe trafi do sprzedaży wiosną 2014 roku; w USA będzie o około 4 tys. dolarów tańszy od roadstera.

 

msob

Jaguar F-Type od 387 500 zł - CENY MODELU W POLSCE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy