Hyundai Kona po liftingu

Zaledwie w dwa lata od debiutu Hyundai zdecydował się na kurację odświeżającą modelu Kona. Auto, które do tej pory znalazło już przeszło 120 tys. nabywców, oprócz zmian w wyglądzie otrzymało kolejną dawkę nowoczesnych technologii.

Z zewnątrz nowy model poznamy po przestylizowanym pasie przednim. Znaki szczególne to pozbawiony wlotów powietrza grill i nowe światła LED do jazdy dziennej. Po lewej stronie znalazło się też miejsce dla portu ładowania będącego wyróżnikiem odmiany elektrycznej. Dzięki zmodernizowanym zderzakom (zyskały nowe listwy ozdobne) model po liftingu jest o 25 mm dłuższy od poprzednika.  

Po raz pierwszy nowa Kona Electric jest wyposażona w cyfrowy zestaw zegarów z wyświetlaczem o przekątnej 10,25-cala. Nabywcy nowego modelu Kona Electric mogą cieszyć się najnowszą odmianą systemu Bluelink, która pozwala im sterować samochodem za pomocą smartfona lub głosu. Dzięki funkcji zdalnego ładowania kierowcy mogą rozpocząć i zatrzymać ładowanie poprzez naciśnięcie jednego przycisku na smartfonie. W chłodniejsze dni zdalne sterowanie temperaturą pozwala użytkownikom zaplanować czas, w którym chcieliby wstępnie ogrzać samochód podłączony do zewnętrznego źródła zasilania.  

Reklama

Wersja z akumulatorem 64 kWh jest wyposażona w silnik elektryczny, który zapewnia maksymalną moc 204 KM (150 kW) i sprawia, że Kona Electric przyśpiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy. Podstawowa wersja jest wyposażona w akumulator 39,2 kWh i silnik o mocy 136 KM (100 kW), dzięki któremu przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy. Topowa wersja osiąga prędkość maksymalną 167 km/h, a wersja bazowa - 155 km/h. Obie odmiany napędowe zapewniają 395 Nm momentu obrotowego. 

Ładowanie polimerowego akumulatora litowo-jonowego od 10 do 80 procent przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW zajmuje tylko 47 minut. Kona Electric jest dostępna z opcjonalną trójfazową ładowarką pokładową o mocy 10,5 kW. Mocniejsza ładowarka pozwala na znacznie krótsze czasy ładowania przy użyciu publicznych trójfazowych stacji ładowania prądu przemiennego lub za pomocą wallboxa. Kierowcy mają również możliwość ładowania samochodu ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego przy pomocy standardowego kabla.  

Jeżeli chodzi o systemy bezpieczeństwa nowością są: system monitorowania martwego pola (BCA), asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA) czy funkcja ostrzegania o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), która informuje kierowcę, jeśli ten nie reaguje wystarczająco szybko, gdy pojazd przed nim rusza.

Inne nowe funkcje bezpieczeństwa obejmują ostrzeganie o bezpiecznym wyjściu (SEW) i monitorowanie tylnych siedzeń (RSA). SEW ostrzega pasażerów zamierzających opuścić pojazd, w momencie gdy to nie jest bezpieczne. RSA to funkcja, która rozpoznaje, czy tylne drzwi zostały otwarte przed podróżą. Po zakończeniu jazdy samochód ostrzega kierowcę, jeśli ktoś lub coś znajduje się na tylnym siedzeniu, w momencie gdy otwiera swoje drzwi.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy