Hybrydowy BYD Qin o mocy blisko 300 KM

Chińska firma BYD zaprezentowała w swojej ojczyźnie hybrydowego sedana Qin z możliwością ładowania z gniazdka.

Na razie model trafi na rynek w ograniczonej do 100 sztuk serii testowej. Do jego napędu służy hybrydowy zespół napędowy, złożony z benzynowego silnika 1.5 turbo, dwóch jednostek elektrycznych i 6-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. Łącznie, generuje on moc 295 KM i 479 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tyle wystarczy, aby średniej wielkości BYD Qin mógł rozpędzić się od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,9 s i osiągnąć prędkość maksymalną 185 km/h.

Dzięki funkcji ładowania baterii z gniazdka i możliwości pokonania 70 km wyłącznie "na prądzie", średnie zużycie paliwa ma wynosić jedynie 1,6 l/100 km. W trybie elektrycznym maksymalna prędkość samochodu jest ograniczona do 150 km/h.

Reklama

Qin otrzymał baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (Li-FePO4), stosowane np. w Fiskerze Karma. Stanowią one bezpieczniejszą i trwalszą odmianę akumulatorów litowo-jonowych. Masa własna samochodu wynosi około 1650 kg.

Kierowca ma do wyboru cztery tryby pracy układu napędowego, a także "funkcję zdalnego manewrowania przy niskich prędkościach", co oznacza, że autem można parkować... nie siedząc za kierownicą. Zupełnie jak James Bond i jego BMW 750iL.

Ceny modelu w Chinach startują od 189,8 tys. juanów (około 95 tys. zł); jego nabywcom przysługuje dodatkowo premia dla aut elektrycznych w wysokości 35 tys. juanów (17,5 tys. zł).

BYD planuje wprowadzenie modelu Qin do sprzedaży w Europie w 2015 roku.

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy