Hybrydowa Kie Ceed i XCeed z polskimi cenami
Można już zamawiać Kię Ceed kombi oraz crossovera XCeed z napędem hybrydowym plug-in. Ceny, co łatwo przewidzieć, nie są niskie.
Oba modele korzystają z tego samego, i dobrze już znanego, układu napędowego, składającego się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW oraz jednostki 1.6 GDI o mocy 105 KM. Łączna moc i moment obrotowy układu napędowego wynoszą, odpowiednio, 141 KM i 265 Nm, co zapewnia przyspieszenie Ceeda kombi od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a XCeeda w 11,0 sekund.
Obydwa nowe modele mają wiele charakterystycznych detali stylistycznych oraz wyposażenie, które odróżniają je od wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Z zewnątrz można je rozpoznać po zabudowanej osłonie chłodnicy, co poprawia ich wydajność aerodynamiczną oraz po emblematach "eco plug-in". Gniazdo ładowania znajduje się na lewym przednim błotniku. Standardowo każdy z modeli jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów o nowym wzorze. Jako opcja do Ceeda kombi są dostępne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, a do XCeeda - 18-calowe.
Obydwa auta są wyposażone w kabel do ładowania z gniazdka domowego 220 V. Maksymalna moc ładowania wynosi 3,3 kW, co oznacza, że nie wolno korzystać z tzw. szybkich ładowarek. Nie ma takiej potrzeby, bo czas ładowania akumulatora z gniazdka domowego wynosi około 5 godzin, a na stacji ładowania o mocy 3,3 kW skraca się do mniej niż 3 godzin. Z akumulatorem naładowanym w 100% Ceed kombi zapewnia zasięg do 57 km, a XCeed do 59 km, co na co dzień wystarcza do wykorzystywania ich jako samochodów wyłącznie elektrycznych. Koszt przejechania takiego dystansu wynosi wówczas jedynie około 5 złotych.
Nowe wersje napędowe Ceeda kombi i XCeeda seryjnie są wyposażone w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym. Za dopłatą jest oferowany system z wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala. Na ekranie mogą być wyświetlane informacje dotyczące układu napędowego - pozostały poziom naładowania akumulatora, zużycia energii itp. Ponadto można zaprogramować godzinę, od której ma się rozpocząć ładowanie po podłączeniu akumulatora do prądu w garażu, co umożliwia korzystanie z tańszych taryf energii elektrycznej. Opcjonalnie dostępne są też elektroniczne wskaźniki, korzystające z 12,3-calowego wyświetlacza.
W Kia Ceed kombi i Kia XCeed w wersji hybrydowej typu plug-in, aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej, klimatyzacja może pracować w trybie "tylko dla kierowcy". Wówczas dopływ powietrza do pozostałych otworów zostaje odcięty. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów ten nie zamyka jedynie przepływu powietrza, ale wyłącza zbędne wentylatory, co znacząco zmniejsza zapotrzebowanie klimatyzacji na energię elektryczną.
Kia Ceed kombi plug-in hybrid została wyceniona na 127 990 zł, a XCeed plug-in hybrid kosztuje 129 990 zł.