Ford Focus ST także jako kombi
Tak jak i w przypadku poprzedniej generacji, tak i nowy Focus ST będzie dostępny także w bardziej rodzinnej wersji.
Ford Focus ST kombi przeszedł identyczne zmiany, co wersja hatchback. Auto otrzymało zmienione zderzaki, poszerzone progi, 18-calowe alufelgi oraz dwie końcówki układu wydechowego.
We wnętrzu znajdziemy sportową, mięsistą kierownicę oraz sportowe fotele Recaro, częściowo pokryte skórą. Całość utrzymana jest w czarnej kolorystyce - również listwy ozdobne, które są imitacją włókna węglowego.
Pod maskę trafiła doładowana jednostka 2.3 EcoBoost o mocy 280 KM, która łączona jest z sześciobiegową skrzynią manualną lub (po raz pierwszy w historii modelu) z siedmiobiegową automatyczną. Producent nie zdradził jeszcze dokładanych osiągów modelu, ale sprint do 100 km/h ma trwać poniżej 6 s.
Tak jak i poprzednio, osoby szukające trochę rozsądku w sportowym opakowaniu, mogą zdecydować się na Focusa ST z dieslem. Silnik 2.0 EcoBlue generuje 190 KM, co stanowi pewien zawód. Tak jak i w poprzedniej generacji, Ford nie zdecydował się na wykorzystanie najmocniejszego diesla, jaki ma w gamie. Silnik dostępny będzie wyłącznie ze skrzynią manualną (w poprzedniku do diesla można było dokupić "automat").
Sporo zmian przeszedł układ jezdny, aby Focus ST również w wersji kombi zapewniał sportowe wrażenia z jazdy. Poza utwardzonym zawieszeniem możemy liczyć na szybciej działający układ kierowniczy (poprawa o 15 proc. w stosunku do pozostałych wersji), który między skrajnymi położeniami dzielą tylko dwa obroty. Ford zastosował także elektronicznie sterowany dyferencjał w wersji benzynowej oraz wektorowanie momentu obrotowego (przy użyciu hamulców) w dieslu. Sportowy układ hamulcowy ma tarcze o średnicy 330 mm z przodu oraz 302 mm z tyłu.