Ford Focus ST po liftingu - teraz także z dieslem

Podczas trwającego właśnie Festiwalu Prędkości w Goodwood Ford prezentuje odświeżonego Focusa w wersji ST. Oferta modelu wzbogaci się o wariant wysokoprężny, który będzie konkurować z Golfem GTD.

Focusa ST poddano tym samym zabiegom, co "cywilnego" - model otrzymał przednie lampy z grafitowymi wkładami, zderzak z mocniej zaakcentowanymi wlotami powietrza i maskę z subtelnym wybrzuszeniem. Nowe są także wzory 19-calowych obręczy kół oraz mniejsze klosze tylnych lamp.

Kilka istotnych z punktu widzenia ergonomii zmian przeprowadzono w kabinie. Poza nową kierownicą kierowca doceni z pewnością bardziej przejrzyste wskaźniki oraz uporządkowaną konsolę środkową z gniazdem USB i dotykowym, 8-calowym ekranem nowego systemu multimedialnego. Lista wyposażenia Focusa ST wzbogaci się o skrętne biksenony oraz system Cross Traffic Alert, monitorujący podczas cofania strefę za samochodem i ostrzegający przed niewidocznymi przeszkodami (np. przechodniem lub innym autem). Funkcja automatycznego hamowania Active City Stop działa teraz do prędkości 50 km/h.

Reklama

Wzbogaci się też paleta silnikowa. Poza 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 250 KM przy 5500 obr./min i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 2000-4500 obr./min klienci będą mieli do wyboru 2-litrowego turbodiesla TDCi o mocy 185 KM przy 3500 obr./min oraz do 400 Nm momentu, dostępnego w przedziale 2000-2750 obr./min. Obie jednostki napędzają przednie koła za pośrednictwem 6-biegowych skrzyń manualnych i współpracują z funkcją start-stop, która pozwoliła obniżyć zużycie paliwa w cyklu pomiarowym o 6 proc. 

Pierwszy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s, osiąga prędkość maksymalną 248 km/h, a jego średnie zużycie benzyny wynosi według producenta 6,8 l/100 km. W innej klasie osiągów gra diesel, który na sprint do "setki" potrzebuje 8,1 s i rozpędza się do 217 km/h. W zamian odwdzięcza się jednak znacznie niższym zapotrzebowaniem na paliwo - średnio 4,4 l/100 km.

Lifting Focusa ST inżynierowie Forda połączyli ze zmianami w nastawach zawieszenia. Dzięki zastosowaniu nowych przednich sprężyn i kompletu sportowo zestrojonych amortyzatorów model ma prowadzić się jeszcze bardziej dynamicznie. Przy okazji na nowo skalibrowano elektryczne wspomaganie kierownicy, układ Electronic Torque Vectoring Control zapobiegający podsterowności (hamuje wewnętrzne przednie koło w zakręcie) oraz układ ESP, który ma teraz trzy poziomy działania. Zastosowanie nowych poduszek silnika ma skuteczniej tłumić drgania podczas ostrzejszej jazdy. Model otrzymał wreszcie zestaw nowych opon Michelin, zapewniających lepszą przyczepność.

Zmodernizowanego Focusa ST będzie można zamawiać od jesieni br. Pierwsze egzemplarze trafią do dealerów na początku roku 2015.

msob

Używany Ford Focus II (2004-2011) - OPINIE O SAMOCHODACH

Porównanie: Ford Focus ST, Volkswagen Golf GTI Performance

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama