Citroen DS 5LS - sedan dla Chin
W marcu Citroen wprowadzi do sprzedaży w Chinach nowego sedana o nazwie DS 5LS.
Chiny to największy rynek zbytu Citroena - większy od rodzimej Francji. Przedstawiciele francuskiej marki szacują, że do 2020 roku rynkowy udział samochodów premium wzrośnie tam z obecnych 8 do 15 proc. Z tego względu rozwijają tamtejszą ofertę modeli z serii DS, które w Państwie Środka sprzedawane są w osobnych salonach i pozycjonowane jako modele ze szlachetną metką. Naturalnym posunięciem jest wprowadzenie do sprzedaży sedana, bo właśnie auta z takim nadwoziem najchętniej kupują Chińczycy.
Stylizacja Citroena DS 5LS nawiązuje do prototypów Numero 9 oraz Wild Rubis. Jego nadwozie mierzy 470 cm długości, 184 cm szerokości i 150 cm wysokości. Model ma konkurować w Chinach m.in. z Mercedesem CLA i Audi A3 Limousine.
Masywne proporcje karoserii z niskimi bocznymi szybami maskują nieco chromowane listwy progów i zderzaków oraz łukowaty pas, biegnący wzdłuż linii dachu. Jak przystało na model segmentu premium, Citroen ma oferować bogate wyposażenie, m.in. fotele z masażem, wysokiej klasy nagłośnienie oraz system multimedialny dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń.
Do napędu DS 5LS posłuży 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 160 lub 200 KM, standardowo połączony z 6-biegową skrzynią automatyczną.
Nowy sedan Citroena będzie produkowany w fabryce Shenzen. Na razie nie wiadomo, czy trafi także na rynek europejski. Wiadomo natomiast, że gama DS poszerzy się w przyszłości także o SUV-a.
msob