Chevrolet Camaro po liftingu
Kosmetyczne wygładzenie przedniego i tylnego pasa oraz torowa wersja Z/28 - oto lifting Chevroleta Camaro w skrócie.
Muskularna sylwetka Camaro nie straciła na szczęście nic ze swojego uroku. Okrągłe przednie lampy zostały zabudowane i w połączeniu z bardziej subtelnym wlotem powietrza poszerzają optycznie nadwozie, podobnie jak zespolone lampy tylne. Całość upodobniła się do nowej Corvette Stingray.
W palecie lakierów pojawiły się nowe odcienie, a wersja SS otrzymała maskę z centralnym wlotem powietrza przypominającym skrzynkę na listy. Opcjonalnie dostępny będzie pakiet RS, obejmującym m.in. 20-calowe obręcze oraz LED-owe światła do jazdy dziennej.
Lista wyposażenia wzbogaci się m.in. o kolorowy wyświetlacz typu head-up, kolorowy ekran systemu informacyjnego, sportowe fotele Recaro oraz pakiet Blue Interior Accent Trim z niebieskimi elementami wykończenia.
Chevrolet Camaro oferowany będzie w czterech wersjach: bazowej, z silnikiem 3.6 V6 (323 KM), SS z jednostką 6.2 V8 (400 KM ze skrzynią automatyczną i 426 KM z manualną), ZL1 (6.2 V8 z doładowaniem o mocy 580 KM) oraz w nieoferowanej dotychczas odmianie Z/28 o mocy co najmniej 500 KM.
Ta ostatnia, przeznaczona dla entuzjastów sportowej jazdy, otrzyma wolnossący silnik V8 o pojemności 7 litrów (oznaczenie LS7) połączony z 6-stopniową skrzynią manualną, ceramiczne tarcze hamulcowe, wydajniejszy układ chłodzenia, 19-calowe kute obręcze z letnim ogumieniem Pirelli P Zero Trofeo R 305/30 oraz sportowe siedzenia Recaro.
Wersja Z/28 jest o 45 kg lżejsza od SS i aż o 136 kg lżejsza od ZL1, m.in. dzięki nowej tylnej kanapie (-4 kg), kutym felgom (-19 kg), hamulcom (-12,5 kg) pozbyciu się niektórych elementów wygłuszenia, mniejszemu akumulatorowi, eliminacji klimatyzacji (będzie dostępna jako opcja) oraz cieńszej tylnej szybie (3,2 zamiast 3,5 mm).
Nazwa Z/28 nawiązuje do pakietu oferowanego dla większości generacji Camaro. Po raz pierwszy wprowadzono go do oferty w grudniu 1966 roku. Obejmował on: 375-konny silnik V8, ręczną skrzynię, wzmocnione zawieszenie, bardziej bezpośredni układ kierowniczy.
Produkcja zmodernizowanego Camaro ruszy latem br. Wersja Z/28 trafi do salonów wiosną 2014 roku. Warto przypomnieć, że model ten jest najpopularniejszym coupe w USA - w minionym roku znalazł blisko 84,4 tys. nabywców, wyprzedzając o włos swojego odwiecznego rywala, Forda Mustanga (niespełna 83 tys. sztuk). Trzeci w stawce Dodge Challenger uzyskał wynik 43,1 tys. aut.
msob