Całkiem nowa Łada X-Cross 5. Nie do końca rosyjska, ale kupisz ją w Polsce

Łada zaprezentowała właśnie zupełnie nowy model - Ładę X-Cross 5. W rzeczywistości to delikatnie przestylizowany chiński FAW Bestune T77 - samochód, który można kupić również w Polsce. Czyżby Chińczycy szykowali się właśnie do przejęcia schedy po Francuzach?

Burzliwy rozwód z Renault sprawił, że Łada aktywnie poszukuje obecnie nowego partnera zagranicznego. Wiele wskazuje na to, że lukę po Francuzach zapełnią wkrótce Chińczycy.

Chińczycy zamiast Renault. FAW Bestune T77 jako Łada X-Cross 5

Premiera całkiem nowej Łady to w Rosji duże wydarzenie. Nawiązanie bliskiej relacji z chińskim gigantem nie jest zaskoczeniem.

Warto jednak zwrócić uwagę, że samochód powstawać ma w opustoszałej po rozwodzie z Renault fabryce Nissana w Sankt Petersburgu, która przemianowana została na "ŁADA - St. Petersburg".

Zdaniem prezesa Łady - Maxima Sokolova - do końca roku z taśmy montażowej rosyjskiej fabryki zjechać ma nawet 10 tys. samochodów.

Reklama

Co ważne, nie będą to wyłączne Łady X-Cross 5. W najbliższych miesiącach oferta marki ma zostać rozszerzona o dwa kolejne rebrandowane modele chińskiego koncernu FAW.

Obecnie wiadomo jedynie, że chodzi o kolejnego crossovera i sedana. Ambitne plany na lata 2025-2027 mówią o łącznej produkcji na poziomie 50-70 tys. samochodów rocznie. 

Łada X-Cross 5 czyli FAW Bestune T77

Mało kto wie, że FAW Bestune T77 kupić można również w Polsce. Pojazd znajduje się w ofercie firmy ZIEGLER Cars, która specjalizuje się w imporcie pojazdów różnych producentów zza Wielkiego Muru. To średnie wielkości SUV mierzący:

  • 4525 mm długości,
  • 1845 mm szerokości,
  • 1615 mm wysokości.

Rozstaw osi to 2700 mm a masa - 1590 kg.

Auto napędzane jest benzynowym silnikiem o pojemności 1.5 GDI l osiągającym 160 KM i 258 KM. Auto, przynajmniej w specyfikacji oferowanej przez firmę ZIEGLER Cars, wyposażone jest w siedmiostopniową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię DCT i rozpędza się do prędkości maksymalnej 190 km/h. 

FAW Bestune T77 - ceny i wyposażenie standardowe

Wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa obejmuje m.in.:

  • oświetlenie w technologii LED,
  • osiem poduszek powietrznych,
  • automatyczny system hamowania awaryjnego(AEB),
  • inteligentnego asystenta prędkości (ISA),
  • system wykrywania zagrożenia kolizją (FCW), system rozpoznawania znaków drogowych,
  • system wykrywający zmęczenie kierowcy.

Za cenę około 143 tys. zł netto polscy nabywcy mogą też liczyć na:

  • elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele,
  • dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala (elektroniczne zegary i wyświetlacz centralny systemu info-rozrywki),
  • adaptacyjny tempomat,
  • system bezkluczykowego dostępu, a
  • utomatyczną klimatyzację,
  • elektrycznie otwierane panoramiczne okno dachowe.

W przypadku Łady, która ma być wytwarzana w Federacji Rosyjskiej, poziom wyposażenia zostanie najprawdopodobniej mocno okrojony. Według oficjalnych informacji cena wynosić około 25-26 tys. dolarów.

Renault opuszcza Rosję, czyli sprzedaż za 1 rubla

Przypominamy, że rosyjska agresja na Ukrainę wywróciła do góry nogami plany Renault i zaprzepaściła szansę Łady na stanie się "nową Dacią". Ostatecznie, po kilku tygodniach trwania wojny w Ukrainie Francuzi zadecydowali o zerwaniu współpracy z Ładą i całkowitym wycofaniu się z Rosji.

Dla rosyjskiego producenta był to duży cios - francuscy inżynierowie brali aktywny udział w projektowaniu nowych pojazdów rosyjskiego producenta (m.in. Łada Vesta), a niektóre modele - jak chociażby Łada Largus, były po prostu Daciami po rusyfikacji. W efekcie z rosyjskiego rynku zniknęło m.in. Renault Duster, a sama Łada zaliczyła wielomiesięczne opóźnienia w produkcji popularnych modeli (np. Łada Granta), gdy z zachodu przestały płynąć do Rosji części pokroju przekładni kierowniczych, komputerów sterujących wtryskiem czy nawet sond lambda.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Łada
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy