Audi Q5 55 TFSI e, czyli hybryda plug-in
Do gamy Q5 dołączy niebawem bardzo mocna, hybrydowa odmiana. Zaskakująco wręcz mocna.
Q5 55 TFSI e korzysta z jednostki 2.0 TFSI generującej 252 KM oraz 370 Nm oraz motoru elektrycznego oferującego 143 KM i 350 Nm. W sumie kierowca ma do dyspozycji 367 KM, a więc więcej, niż usportowiona odmiana SQ5 TDI (347 KM). Natomiast łączny maksymalny moment obrotowy to 500 Nm.
Hybrydowe Q5 korzysta z 7-stopniowej przekładni S tronic oraz napędu na wszystkie koła quattro. Auto rozpędza się do 100 km/h w 5,3 s i może jechać nawet 239 km/h. W trybie elektrycznym prędkość maksymalna wynosi 135 km/h, a zasięg to 40 km. Deklarowane średnie zużycie paliwa wynosi 2,4 l/100 km.
Q5 55 TFSI e korzysta z akumulatora o pojemności 14,1 kWh, który można naładować "do pełna" w 2,5 godziny korzystając z publicznej ładowarki lub w 6 godzin, jeśli podepniemy się do domowego gniazdka. To jak auto zarządza zgromadzoną w baterii energią, zależy od wybranego przez kierowcę trybu. Można między innymi wymusić tryb elektryczny, albo przeciwnie - zachować energię elektryczną na później i korzystać tylko z silnika benzynowego.
Wersja ta wejdzie do sprzedaży w czwartym kwartale tego roku. Została ona wyceniona w Niemczech na 60 450 euro.