Audi A3 Cabriolet - do kolekcji

A3 Cabriolet poprzedniej generacji zadebiutowało dopiero pięć lat po hatchbacku - w 2008 roku. Na nową odsłonę modelu Audi nie kazało tak długo czekać.

Na pierwszych zdjęciach nowe A3 Cabriolet wygląda niczym "mała" A-piątka. Znacznie dłuższe od poprzednika (442 zamiast 424 cm), a jednocześnie nieco niższe (141 zamiast 143,5 cm) nadwozie zyskało bardziej wyważone proporcje. Przedni i tylny pas to już powtórka z nowego A3 w wersji sedan, a także z większych limuzyn Audi - chłodna mieszanka dynamiki i elegancji. Dodatkowe miejsce w kabinie zapewnia większy o 2 cm rozstaw osi (260 cm). Pojemność bagażnika wzrosła o 60 l, do 287 l.

Nowa generacja A3 Cabriolet jest większa, a jednocześnie o około 50 kg lżejsza od poprzedniej. To głównie zasługa zastosowania modułowej platformy MQB, na której jeżdżą już inne kompakty firmowane przez koncern VW. Swój udział ma tu również lekki mechanizm składania dachu z elementami z magnezu. Miękkie poszycie znika za plecami kierowcy i pasażerów w ciągu 18 s - wystarczy nacisnąć przycisk. Operacja może być przeprowadzona również podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.

Reklama

Do napędu A3 Cabriolet posłużą trzy jednostki benzynowe oraz dwie wysokoprężne do wyboru. Wśród tych pierwszych - 140-konny silnik 1.4 TSI lub 1.8 TSI o mocy 180 KM, wśród tych drugich - turbodiesel 1.6 TDI o mocy 110 KM lub 2.0 TDI o mocy 150 KM. Topowy wariant S3 Cabriolet otrzyma 300-konny motor 2.0 TSI, który będzie napędzał koła obu osi. W połączeniu z 6-stopniową zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową S tronic model ten przyspiesza do "setki" w czasie zaledwie 5,4 s.

W niedalekiej przyszłości do oferty trafią również słabsze odmiany z napędem na obie osie quattro (Haldex).

Podobnie jak w przypadku pozostałych wersji A3, Cabriolet będzie na życzenie oferowany z w pełni LED-owymi przednimi lampami, adaptacyjnym zawieszeniem Audi Magnetic Ride, nagłośnieniem Bang & Olufsen czy systemem nawigacji MMI Navigation Plus. Nabywcy będą mieli do wyboru 16 odcieni lakieru i kilka wzorów obręczy o średnicy od 16 do 19 cali, a także trzy rodzaje zawieszenia: standardowe, sportowe (obniżone o 15 mm) oraz S line (obniżone o 25 mm).

Nowe Audi A3 Cabriolet trafi do europejskich salonów w pierwszym kwartale 2014 roku.


msob

Audi R8 5.2 FSI quattro - TEST

3 miliony razy Audi A3 - MOTORYNEK

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy