Adam w wersji OPC - tak, wariant EV - nie
Opel pracuje nad konkurencją dla Abartha 500. Według nieoficjalnych doniesień, do gamy silników nowego Adama może trafić 1,6-litrowa jednostka z turbodoładowaniem o mocy około 200 KM.
Być może maluch doczeka się wersji sygnowanej przez Opel Performance Center (OPC) - oddział zajmujący się najmocniejszymi wersjami Opli. Dieter Metz, główny inżynier niemieckiej firmy, stwierdził niedawno, że "zawieszenie Adama poradzi sobie z mocą wytwarzaną przez Corsę OPC".
Corsę OPC wprawia w ruch 1,6-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 192 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla porównania, silnik Abartha 500 wytwarza moc 135 KM i 206 Nm maksymalnego momentu (z pakietem essesse, odpowiednio, 160 KM i 230 Nm).
Do napędu Adama OPC może posłużyć nowa, bardziej oszczędna wersja 1,6-litrowej jednostki. Opel wprowadzi ją do oferty Astry i Insignii już na początku 2013 r.
W wersji OPC nie zabraknie oczywiście agresywnego ospojlerowania, sportowych akcentów w kabinie - z kubełkowymi fotelami na czele, a także usztywnionego zawieszenia.
Metz zdradził też, że pod maską Adama zagości 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1 litra i mocy 100 KM. Podobne silniki mają już w swojej ofercie m.in. Ford i Renault.
Nie będzie natomiast wersji z napędem elektrycznym, która pierwotnie miała powstać na bazie Chevroleta Sparka EV. O jej losie przesądziły zbyt wysokie koszty produkcji, rzutujące na cenę auta.
Opel Adam zadebiutował oficjalnie podczas jesiennych targów motoryzacyjnych w Paryżu. Do sprzedaży w Polsce trafi w styczniu 2013 r. Jeszcze w listopadzie zostaną ujawnione ceny modelu.
Marcin Sobolewski, Maciej Struk