350-konne Volvo V40 - konkurencja dla S3 i A 45 AMG

Na bazie seryjnego Volvo V40 T5 niemiecki tuner HEICO SPORTIV zbudował prototypową wersję HPC z silnikiem podkręconym do 350 KM.

Nadwozie V40 ekipa z HEICO SPORTIV pozostawiła niemal nietknięte - sportowy charakter wersji HPC zdradza tylko jaskrawozielony lakier, z którym kontrastują czarne pasy, subtelne dokładki oraz 19-calowe obręcze z niskoprofilowymi oponami 235/35. Za nimi kryją się wzmocnione hamulce z 370-milimetrowymi tarczami i 6-tłoczkowymi zaciskami. Dodatkowo, po wymianie sprężyn na sztywniejsze Volvo zbliżyło się do asfaltu o 30 mm.

W kabinie pojawiły się kubełkowe fotele Recaro i mięsista, podcięta z dołu kierownica z zielonym przeszyciem na godzinie 12. Ten sam kolor mają szwy biegnące przez mieszek dźwigni zmiany oraz hamulca ręcznego. Na deser - aluminiowe nakładki na pedały oraz elementy wykończenia pokryte lśniącym, czarnym lakierem.

Reklama

Sercem V40 T5 HPC jest 2,5-litrowa, turbodoładowana, rzędowa "piątka" - seryjnie o mocy 254 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Po wymianie turbosprężarki, układu wydechowego i dolotowego parametry te wzrosły, odpowiednio, do 320 KM oraz 510 Nm. Za naciśnięciem przycisku kierowca może jednak dodatkowo aktywować specjalny system wtrysku wodno-etanolowego. Wówczas silnik generuje moc 350 KM, a kompakt Volvo przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,6 s i kończy się rozpędzać po osiągnięciu prędkości 265 km/h.

Siła napędowa płynie do kół obu osi za pośrednictwem sprzęgła typu Haldex i 6-stopniowej skrzyni automatycznej.

Na razie V40 T5 HPC pozostaje jedynie prototypem. Gdyby trafiło do oferty, mogłoby konkurować z 300-konnym Audi S3, 360-konnym Mercedesem A 45 AMG oraz 320-konnym BMW M135i.

msob

Volvo V40 T3 Momentum - TEST

Używane Volvo S40/V50 (2004-2012) - OPINIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama