2.0 TDI o mocy 272 KM i 10-biegowa skrzynia DSG
Volkswagen zaprezentował w Niemczech technologiczne nowości, które w przyszłości trafią do aut koncernu.
Pierwszą z nich jest 4-cylindrowy diesel o pojemności 2 litrów, zaopatrzony w podwójne turbodoładowanie, dodatkową turbosprężarkę elektryczną, zmodyfikowany układ zmiennych faz rozrządu i piezoelektryczne wtryskiwacze pracujące pod ciśnieniem do 2500 barów. W rezultacie silnik generuje moc 272 KM (maksymalnego momentu obrotowego nie ujawniono). Prawdopodobnie może zastąpić on jednostki V6 montowane w Touaregu oraz niektórych modelach Audi.
Kolejna nowość to dwusprzęgłowa, zautomatyzowana skrzynia DSG o 10 przełożeniach (oznaczenie DQ551). Bazuje ona na skrzyni 6-stopniowej i może przenosić moment obrotowy o wartości do 550 Nm. Dodatkowe biegi mają pomóc w ograniczeniu poziomu hałasu i zużycia paliwa. Przekładnia dysponuje również funkcją żeglowania przy zdjęciu nogi z gazu (działa jak "luz" - samochód nie hamuje wówczas silnikiem) oraz wydajniejszym systemem rekuperacji energii.
Ponadto, Volkswagen m.in. zaprezentował system start-stop, który wyłącza silnik samochodu już poniżej prędkości 7 km/h, np. przy dojeżdżaniu do świateł, oraz szklany dach pokryty filmem zabezpieczający przed promieniowaniem podczerwonym.
msob