Reklama

Mercedes EQS już w produkcji

W Factory 56, w zakładach Mercedesa w Sindelfingen, rozpoczęła się produkcja elektrycznej limuzyny EQS. Produkcja modelu, pierwszego montowanego tam auta w na prąd, jest integrowana z bieżącymi pracami fabryki. Linie montażowe w Factory 56 opuszczają już Mercedes klasy S Limuzyna w wersji ze standardowym i długim rozstawem osi oraz Mercedes-Maybach klasy S.

Reklama

Budowa EQS-a w Factory 56 stanowi przykład zrównoważonej i neutralnej pod względem emisji CO2 produkcji samochodów Mercedes-Benz. Fabryka wyróżnia się licznymi rozwiązaniami na rzecz ochrony środowiska i zasobów. Przykładem są między innymi systemy fotowoltaiczne na dachu budynku, pokrywające około 30% rocznego zapotrzebowania na prąd. 

Reklama

Elastyczność pozwala na montaż różnych modeli i typów napędów na wspólnej linii. Dzięki temu procesy i wyposażenie hali produkcyjnej Factory 56 można precyzyjnie dostosować do wymogów elektrycznego modelu EQS. Staje się to jasne na etapie w którym nadwozie pojazdu jest łączone z zespołem napędowym. W Factory 56 znajduje się kilka modułowych stacji, na których różne warianty układu napędowego mogą być łączone z odpowiednimi nadwoziami - a wszystko na jednej linii.

Znacząco wzrosła także efektywność produkcji - co po części wynika z wysokiego poziomu cyfryzacji. Produkcja i rozwój EQS-a bazują na nowej koncepcji, z większym udziałem technik cyfrowych oraz sztucznej inteligencji. Do koordynacji prac w fabryce służy cyfrowy ekosystem MO360, którego zadaniem jest zapewnienie najlepszego możliwego wsparcia pracownikom Factory 56 - a jest ich ponad 1500. Ważną rolę odgrywają też odpowiednie kwalifikacje, zwłaszcza w zakresie technik wysokonapięciowych. Z tego względu osoby pracujące przy produkcji samochodów przeszły szeroko zakrojone szkolenia.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje