Lepiej bardziej zwolnić, by wystrzelić z zakrętu

W ostatniej części serii "Michał Kościuszko radzi" nasz ekspert podpowiada jak zyskać przewagę nad rywalami, dzięki technice pokonywania zakrętów.

"Generalna zasadą w kartingu jest płynna jazda, czyli wykonujemy pewne, płynne ruchy kierownicą - mało nią kręcimy i stanowczo hamujemy" podkreśla Ambasador projektu Red Bulla Kart Fight w Polsce.

Michał Kościuszko uważa, że jedną z najważniejszych rzeczy w kartingu jest odpowiedni tor jazdy. Na każdym torze przebiega on zupełnie inaczej, więc ciężko go zdefiniować, ale nasz ekspert ma dla was jedną ważną wskazówkę, której zawsze powinniście się trzymać.

"Tor jazdy to jeden z ważniejszych tematów. Ciężko opisać optymalny tor jazdy - musicie sami go poszukać. Jest jednak pewna zasada: zawsze ważniejsze jest szybsze wyjście z zakrętu niż szybkie wejście w zakręt. Jeśli szybko "wbijecie się" w zakręt to stracicie cenne sekundy i wytracicie prędkość wychodząc z niego. Warto trochę zwolnić przed skrętem, a dopiero później wystrzelić, jak strzała na wyjściu."

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy