Asterion LPI 910-4. Pierwsze hybrydowe Lamborghini!
Stało się. Na salonie w Paryżu Lamborghini zaprezentowało koncepcyjny model o nazwie Asterion LPI 910-4. To pierwsze w historii włoskiego producenta auto z hybrydowym układem napędowym.
Lamborghini podeszło do tematu hybryd w typowym dla siebie stylu. W układzie napędowym pierwsze skrzypce gra benzynowy, atmosferyczny silnik V10 o pojemności 5,2 l. Jednostka stosowana również w modelu Huracan rozwija moc 610 KM. Silnik wspomagany jest przez trzy elektryczne motory trakcyjne, które dostarczają wspólnie dodatkowych 300 KM. W sumie kierowca ma więc do dyspozycji rekordowe 910 KM, co czyni Asteriona najmocniejszym samochodem w historii marki.
Potężny układ napędowy zapewnia autu sprint do 100 km/h w równe 3 sekundy i zapewnia prędkość maksymalną 320 km/h. Wykorzystując wyłącznie napęd elektryczny pojazd jest w stanie rozpędzić się do prędkości 125 km/h i pokonać dystans do 50 km. Jeśli wierzyć Włochom, w cyklu mieszanym, korzystając zarówno z napędu spalinowego, jak i elektrycznego, Asterion zużywać ma średnio... 4,2 l benzyny na 100 km.
Podobnie, jak w klasycznych Lamborghini, litery LP w nazwie to skrót od włoskiego "longitudinal posteriori", czyli "wzdłużny tylny" określającego położenie jednostki napędowej. Litera I jest z kolei skrótem od słowa "ibrido". Liczba 910 to oznaczenie mocy auta, czwórka wzięła się od napędu 4x4.
Nazwa Asterion również nie jest przypadkowa. Na Krecie, tym właśnie imieniem ochrzczono znanego z mitologii greckiej Minotaura, czyli swoistą hybrydę człowieka i byka...