Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość koncernu z Jokohamy

80 lat historii, obecność w 160 krajach całego świata, 267 000 pracowników, 3 marki, 64 modele w ofercie, ponad 4,9 mln sprzedanych w ubiegłym roku pojazdów.

Tak w największym skrócie można przedstawić Nissan Motor Company Co. Ltd., drugiego pod względem wielkości japońskiego producenta samochodów. W Stanach Zjednoczonych trwa właśnie rozpisana na prawie miesiąc (oczywiście ze zmieniającym się składem gości) gigantyczna impreza, ukazująca przeszłość, teraźniejszość i przyszłość koncernu z Jokohamy. W arcyciekawej prezentacji Nissan 360 uczestniczy również przedstawiciel serwisów motoryzacyjnych INTERIA.PL.

W ciągu kilku dni mamy okazję obejrzeć lub zasiąść za kierownicą około 100 różnych samochodów z logo Nissana, Infiniti, a także przywróconej ostatnio do życia marki Datsun. Pojazdy te pochodzą z często bardzo odległych rejonów świata, więc są niejednokrotnie dla nas egzotyczne, mało znane i przez to szczególnie interesujące.

Reklama

Jazdy testowe odbywają się zarówno na zatłoczonych arteriach komunikacyjnych kalifornijskich metropolii, ruchliwych autostradach tego jednoznacznie kojarzącego się z zapachem benzyny stanu, jak i na odludnych bezdrożach, a także w El Toro, dawnej bazie lotniczej marines, gdzie znajdują się pasy, które kiedyś umożliwiały starty i lądowania największych samolotów wojskowych, a teraz świetnie nadają się do sprawdzania możliwości szybkich samochodów. Na miejscu zorganizowano również m.in. centrum prezentacyjne pojazdów użytkowych oraz specjalny tor, służący do demonstrowania nowoczesnych technologii, wykorzystywanych w przemyśle motoryzacyjnym.

"Zmieniliśmy ten kawał opuszczonego betonu w mały Disneyworld dla miłośników motoryzacji" - powiedział Roel de Vries, wiceprezydent Nissan Motor Company ds. globalnego marketingu i strategii medialnej.

Oprócz zapoznania się z aktualną kompletną ofertą japońskiego koncernu, od pewnego czasu występującego w sojuszu z Renault, mamy możliwość przyjrzenia się modelom historycznym i nieraz bardzo futurystycznym samochodom koncepcyjnym. Na zainteresowanych czeka Arcum Event Center, gdzie można zapoznać się z historią Nissana, planami firmy, współczesnymi trendami w projektowaniu samochodów itp. Dziennikarze mogą porozmawiać z przedstawicielami zarządu Nissan Motor Company, menedżerami szczebla regionalnego, ekspertami z zakresu techniki.

Pierwszą imprezę pod nazwą Nissan 360 zorganizowano dziewięć lat temu w San Francisco (USA), gospodarzem kolejnej, cztery lata później, była Portugalia. Obecna, trzecia, wyraźnie nawiązuje do jubileuszu 80-lecia Nissana i została przygotowana z wyjątkowym rozmachem.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy