Reklama

Kia Platinum Cup 2018: Kubica w spódnicy za kierownicą Picanto

Motorsport to bez wątpienia męski świat. Na liście czempionów Formuły 1 nie znajdziecie nazwiska żadnej kobiety. Bliska wywalczenia tytułu w rajdach była Michele Mouton, która w 1982 roku zajęła drugie miejsce w mistrzostwach Świata. Wobec tak znikomej zawartości pierwiastka żeńskiego w motorsporcie, tym bardziej cieszy, że w tegorocznym Kia Platinum Cup rywalizują dwie kobiety.

Sięgając nieco wstecz, a dokładniej do roku 2006, kiedy to rozpoczęła się wyścigowa przygoda Picanto, można stwierdzić, że markowy puchar niewielkiej Kii zawsze przyciągał dużo pań. Dość powiedzieć, że w pierwszym sezonie na polskich torach o tytuł mistrza Polski w Picanto rywalizowało aż 6 (słownie: sześć!!!) kobiet. Najszybszą wtedy okazała się Klaudia Podkalicka, 15 w klasyfikacji generalnej sezonu. Pozostałe panie zajęły miejsca 17. (Izabella Szwarczyńska), 21. (Jolana Fabiańska), 25. (Monika Luberadzka), 26. (Magdalena Wilk), a 28. (Klara Ruszkowska). Dodajmy tylko, że w całym sezonie sklasyfikowano 34 zawodniczek i zawodników.

Reklama

W kolejnym sezonie wszystkie panie kontynuowały walkę w pucharze Kia Picanto, a do stawki dołączyły Aleksandra Furgał, Karolina Bajerlein oraz Elżbieta Dudzik.

Również w następnych latach, kiedy to na torach można było zobaczyć zarówno wyścigowe Picanto oraz nieco szybsze Cee’d-y, pierwiastek żeński był mocno widoczny. Tak było w sezonach 2008, 2009, a także 2010.

Nieco gorzej frekwencja płci pięknej w wyścigach pod egidą koreańskiego koncernu wyglądała w latach 2012, 2013, 2014, kiedy to na polach startowych zabrakło kobiet. W następnym sezonie w stawce pojawiła się Niemka, Roxanne Treuberg, rok później Katarzyna Sakowska, a od dwóch sezonów honoru pań dzielnie bronią Węgierki, Adrienn Vogel oraz Petra Krajnyak.

W naszym krótkim historycznym rysie, warto odnotować znakomity gościnny występ w pucharze Kia Picanto w wykonaniu Małgorzaty Rdest. 25-latka z Żyrardowa swoją przygodę ze sportem motorowym rozpoczęła od kartingu, zwieńczoną tytułem mistrza Polski w sezonie 2011. Później mocno namieszała w pucharze Volkswagena Golfa (2014), okazała się najlepsza wśród pań w serii Audi Sport TT Cup. Bez wątpienia najszybsza obecnie Polka w motorsporcie, wygrała również jeden z wyścigów podczas ubiegłorocznej rundy pucharu Kia Picanto na torze Hungaroring pod Budapesztem.

Wracając do tegorocznej edycji pucharowych zmagań, chcieliśmy was dzisiaj zaprosić na spotkanie z Adrienn i Petrą, które w krótkim filmie mówią o swojej pasji do wyścigów, o rywalizacji z mężczyznami, a także o tym jak ważny dla nich jest udział w Kia Platinum. Miłego oglądania i do zobaczenia na dwóch ostatnich rundach sezonu 2018.

MW

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje