Alfa Romeo Tonale. Prototyp nowego SUV-a

Świetne wiadomości dla fanów Alfy Romeo. Na trwającym właśnie salonie w Genewie włoski producent zaprezentował długo wyczekiwany koncepcyjny model nowego suva.

Alfa Romeo Tonale - bo tak właśnie nazywa się nowy samochód - to kolejny krok na drodze do nowego samochodu produkcyjnego. Kompaktowych rozmiarów pojazd jest hybrydą typu plug-in. Jego kształty w świetnym stylu nawiązują do klasycznych modeli włoskiego producenta.

Scudetto i minimalistyczne, zwężające się ku błotnikom, reflektory przednie do złudzenia przypominają te znane z legendarnej już Alfy Romeo SZ. Charakterystyczny kształt tylnej szyby nawiązuje do jednego z najładniejszych produkcyjnych coupe ostatnich lat - Brery.

Producent nie chwali się dokładnymi wymiarami ani danymi technicznymi. Słowo "kompaktowy" zdradza jednak, że ewentualna produkcyjna wersja pozycjonowana będzie poniżej oferowanego od 2016 roku modelu Stelvio. Świadczy o tym również projekt wnętrza, w którym - wg producenta - "wygodnie podróżować mogą cztery dorosłe osoby".

Reklama

Sam projekt kabiny to również ukłon w stronę klasycznych modeli włoskiego producenta. Dobre wrażenie robią trójramienna kierownica z głęboko osadzonym, okrągłym, środkiem czy charakterystyczne dla Alfy tuby zegarów. Włosi zdecydowali się na taki zabieg, mimo zastosowania cyfrowego zestawu wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Inny wyświetlacz - tym razem o przekątnej 10,25 cala - znajdziemy na szczycie konsoli środkowej. Styliści zdecydowali się na klasyczne rozwiązanie - zabudowanie ekranu w samej konsoli, zamiast modnych, acz niezbyt eleganckich, rozwiązań pokroju wyświetlaczy "wolnostojących".

Sam zestaw info-rozrywki oferować ma kierowcy możliwość skorzystania z nowych funkcji społecznościowych. Za pośrednictwem aplikacji o nazwie "Alfisti" kierowca Tonale może śledzić najnowsze wydarzenia organizowane przez Alfę Romeo i wybrane kluby zrzeszające miłośników marki. Korzystając z niej, można np. potwierdzić swój udział w imprezie, kupić bilety na wyścigi Alfa Romeo Racing czy ubiegać się o specjalne, vipowskie, wejściówki na imprezy organizowane przez włoskiego producenta.

Alfa Romeo nie zdradza szczegółów dotyczących układu napędowego. Wiemy natomiast, że w przypadku selektora trybu jazdy DNA tryb "Dynamic" zmienił się w "Dual Power" (gwarantuje maksymalną moc wyjściową z dwóch silników - spalinowego i elektrycznego).

Ekran dotykowy systemu Infotainment wyposażony jest w przycisk E-mozione, który oferuje specjalne ustawienia przepustnicy, ostrzejsze hamowanie i bardziej bezpośrednią reakcję układu kierowniczego. Tryb "Natural" pozwala utrzymać najlepszą optymalizację osiągów, w którym kompromis między stosowaniem silnika elektrycznego a spalinowego jest zarządzany automatycznie. Tryb "Advance Efficiency" zmienił się w "Advance E" zarezerwowany dla uzyskania osiągów (zasięgu) w trybie w pełni elektrycznym.

Samochód - bez wątpienia - traktować można, jako zapowiedź nowej, mniejszej, siostry Alfy Romeo Stelvio. Świadczy o tym chociażby sama nazwa modelu. Tonale to - położona niedaleko Stelvio - przełęcz w Alpach słynąca z majestatycznych szczytów i zapierających dech w piersiach widoków...

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy