Oto nowe audi RS4. Wiemy już prawie wszystko!
Nowe BMW M6 to niejedyne superszybkie auto z Niemiec, jakie zadebiutuje na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym w Genewie.
Na kilkanaście dni przed oficjalną premierą, Audi opublikowało właśnie zdjęcia nowego RS4. Podobnie, jak w przypadku pierwszej generacji, samochód oferowany będzie wyłącznie z nadwoziem typu kombi, czyli - wg nomenklatury z Ignolstadt - jako avant.
Nowe RS4 avant napędzane jest - znanym z modelu RS5 - 4,2-litrowym V8 o mocy 450 KM (430 Nm). Jednostka kręci się do 8 250 obr./min i - dzięki standardowemu systemowi lunch control - rozpędza auto do 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Za dopłatą blokada może jednak zostać zdjęta - wówczas RS4 rozpędzi się do 280 km/h.
Moment obrotowy - za pośrednictwem siedmiostopniowej skrzyni biegów S-tronic - przenoszony jest na koła obu osi. W zależności od warunków na drodze, system quattro przekazywać może do 70 proc. mocy na przednią lub do 85 proc. na tylną oś.
W porównaniu ze standardowym A4 avant, by poprawić właściwości jezdne, prześwit obniżony został o 20 mm. Samochód jest też o 24 mm szerszy. Standardowo RS4 avant oferowane będzie na 19-calowych felgach ze stopów lekkich. Na liście opcji znajdą się obręcze w rozmiarze 20 cali. W standardzie auto wyposażone będzie w stalowe tarcze hamulcowe o średnicy 365 mm. Za dopłatą RS4 avant może zostać doposażone w hamulce ceramiczne o średnicy 380 mm.
Na tle normalnych A4 avant, wersja RS odróżnia się również m.in. przeprojektowaną osłoną chłodnicy, większymi wlotami powietrza w przednim zderzaku, wstawkami z matowego aluminium (m.in. tylny dyfuzor) czy podwójnymi końcówkami wydechu. We wnętrzu zastosowano łączącą skórę i alcantarę tapicerkę, wstawki z włókien węglowych, aluminiowe nakładki na pedały i system MMI wzbogacony o funkcję stopera, który służyć ma do mierzenia czasów okrążeń.
Samochód trafi do salonów jesienią tego roku. Ceny nie są jeszcze znane.