Fiat chce pokonać BMW. Czy to możliwe?
Największą gwiazdą genewskiego stoiska firmy Fiat jest zupełnie nowy pojazd z gamy modelowej popularnej "pięćsetki" - 500L.
Zaprojektowany w Centro Stile Fiat pojazd to próba wejścia modelu 500 do segmentu kompaktowych aut klasy premium, w którym przyjdzie mu stawić czoła m.in. należącemu do BMW mini w powiększonej wersji clubman.
Nowy fiat mierzy 4,15 m długości, 1,78 m szerokości i aż 1,66 m wysokości. Oprócz całkiem przestronnego wnętrza auto może się też pochwalić zachęcającym do dalszych wyjazdów bagażnikiem o pojemności 400 l. Dzięki niej w kufrze pomieści się nawet pięć podróżnych walizek lub dziecięcy wózek spacerowy.
W początkowym okresie nowa "pięćsetka" dostępna będzie z jedną z trzech jednostek napędowych. Klienci będą się mogli zdecydować na benzynowe: 0,9 l TwinAir lub 1,4 l Multiair. W ofercie znajdzie się również produkowany w Polsce 1,3-itrowy silnik wysokoprężny z rodziny Multijet II.
Wyposażenie auta powinno przypaść do gustu zwłaszcza młodszym użytkownikom. We wnętrzu znajdziemy np. dotykowy ekran o przekątnej 5 cali, który może być wykorzystywany w roli niewielkiego tabletu. Złącza USB, bluetooth i AUX umożliwiają kierowcy obsługę telefonu komórkowego bez odrywania rąk od kierownicy, odsłuchiwanie otrzymanych wiadomości tekstowych i słuchanie muzyki przy użyciu najpopularniejszych smartfonów i odtwarzaczy MP3.
Produkcja Fiata 500L, na mocy umowy joint-venture zawartej w 2008 roku pomiędzy Fiat Group Automobiles, a rządem Republiki Serbii, powierzona została nowej fabryce Fiata w serbskim mieście Kragujevac. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów przed końcem bieżącego roku.