Nowy rekord elektryka na torze Nürburgring. Chorwaci przejęli zielone piekło
Rimac Nevera ustanowił nowy rekord przejazdu dla pojazdu elektrycznego na słynnej północnej pętli toru Nürburgring. Chorwacki hipersamochód pokonał ponad 20-kilometrową trasę o 20 sekund szybciej niż Tesla Model S Plaid. Zdarzenie zbiegło się z oficjalną prezentacją limitowanej edycji modelu.
Legendarna północna pętla toru Nürburgring zwana po niemiecku Nordschleife od lat przyciąga producentów samochodowych. Trudna, kręta i mierząca ponad 20-kilometrów nitka, stanowi wręcz idealny sprawdzian dla każdego sportowego auta. Czy istnieje bowiem bardziej namacalny dowód na wyczynowe możliwości danego modelu, od pobicia rekordu na słynnym "zielonym piekle"? No właśnie...
Z podobnego założenia wychodzą nie tylko producenci pojazdów spalinowych, ale także samochodów elektrycznych. Przykładem może być chorwacki Rimac, który w ostatnim czasie postanowił nieco przypomnieć o niebagatelnych osiągach swojego elektrycznego flagowca - modelu Nevera.
Z tego powodu producent wybrał się na tor Nürburgring w towarzystwie chorwackiego kierowcy wyścigowego - Martina Kodrića, a całe wydarzenie zbiegło się z prezentacją nowej limitowanej edycji modelu nazwanej Time Attack.
Jak można się domyślić, elektryczny Rimac Nevera dosyć szybko pobił czas okrążenia. Zresztą nie tylko swojego. Osiągnięty wynik przejazdu wynoszący 7:00:928 okazał się lepszy od dotychczasowego rekordu należącego do T Tesli Model S Plaid. W porównaniu do amerykańskiego konkurenta, chorwacki hypercar przejechał słynną północną pętle o 20 sekund szybciej.
Całe rekordowe okrążenie możecie obejrzeć poniżej. Przyznać trzeba materiał robi niemałe wrażenie - zwłaszcza pod kątem towarzyszących mu efektów akustycznych. Oglądanie samochodu pędzącego miejscami 280 km/h bez najmniejszego "ryku silnika" w tle, wywołuje niemałą konsternacje.
Co ciekawe, rekord uzyskany na torze Nürburgring jest zaledwie jednym z wielu, które Rimac pobił w tym roku. W ostatnich miesiącach elektryczny model Nevera został ogłoszony m.in. najszybszym seryjnie produkowanym samochodem bezemisyjnym, pobił rekord przejazdu na słynnym Festiwalu Prędkości w Goodwood, a także ustanowił nowy rekord przyspieszania od 0 do 400 km/h.