Polskie drogi

Ekspresowo do Szczecina. Znamy wykonawcę nowego fragmentu S10

GDDKiA wyłoniła drogą przetargu najkorzystniejszą ofertę na budowę nowego fragmentu drogi ekspresowej S10 Kijewo - Zdunowo. Wybudowanie odcinka o długości 4,4 kilometra przez konsorcjum firm NDI i NDI Sopot pochłonie ponad 187 mln złotych. To część większego przedsięwzięcia.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wskazała firmę odpowiedzialną za budowę odcinka od węzła Szczecin Kijewo do węzła Szczecin Zdunowa. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu głównym argumentem był koszt inwestycji. Jednakże, poza ceną drogowcy brali pod uwagę również trzy inne kryteria:

Reklama
  • 20 proc. - przedłużenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne,
  • 20 proc. - przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe,
  • 5 proc. - zagospodarowanie pozyskanego destruktu asfaltowego.
  • 55 proc. - koszt inwestycji

Inwestycja pochłonie prawie 200 mln zlotych

Spośród wszystkich zgłoszeń została wybrana najkorzystniejsza oferta, którą złożyło konsorcjum firm NDI i NDI Sopot. Zgodnie z warunkami zamówienia budowa odcinka o długości 4,4 kilometra będzie kosztować 187,34 mln zł.

Nowy fragment S10. Do Szczecina bez utrudnień

Nowa inwestycja obejmuje budowę odcinka S10 o długości 4,4 kilometra, który od północy omija szczecińskie osiedle Płonia. Trasa ta pozwoli na wyprowadzenie tranzytu z obszaru zabudowanego na terenie miasta Szczecin, na którym jest szereg skrzyżowań i przejść dla pieszych. Na trasie zaplanowano realizację dwóch węzłów drogowych tj. Szczecin Zdunowo i Szczecin Płonia. Powstanie również most na rzece Płonia, dwa wiadukty i trzy przejścia dla zwierząt, w tym dwa górne przejścia dla dużych zwierząt. 

Nowy odcinek S10. Poczekamy jeszcze 4 lata

Inwestycja, zapisana w Rządowym Programie Budowy Dróg krajowych do 2030 roku, prowadzona będzie w formule Projektuj i buduj. Wykonawca miał 10 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakłada, że uzyskanie tej decyzji zajmie ok. 7 miesięcy, a kolejne 22 miesiące zajmą prace w terenie. Warto jednak zaznaczyć, że z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca. Mając na uwadze wszystkie formalności, budowa w terenie powinna rozpocząć się w 2025 roku, a przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w 2028 roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: GDDKiA | polskie drogi | Szczecin
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama