MotoAs Interii 2018 - które auta zdobyły najwięcej głosów?

26 czerwca odbyła się gala, na której poznaliśmy wyniki trzeciego już plebiscytu MotoAs Interii. Które modele samochodów zyskały największe uznanie naszych czytelników?

Zgodnie z zasadami plebiscytu, każdy z producentów samochodów, obecny na polskim rynku, mógł zgłosić do niego wybrane przez siebie modele, zaznaczając w której z dziewięciu kategorii dane auto powinno rywalizować. Ze wszystkich zgłoszeń nasi czytelnicy wybrali samochody, które ich zdaniem najbardziej zasługują na miano MotoAsa Interii.

Styl, czyli najpiękniejszy samochód

Najbardziej subiektywna, ale chyba przez to najciekawsza z kategorii. Choć o gustach się podobno nie dyskutuje, stylistyka samochodów potrafi wzbudzić spore emocje. Co nie dziwi, kiedy spojrzymy na finałową trójkę. Na najniższym miejscu podium znalazło się Alpine A110 - pierwszy z modeli reaktywowanej francuskiej marki, będący współczesną interpretacją historycznego modelu noszącego to samo oznaczenie. Drugie miejsce należy również do auta, które odwołuje się do historii marki, ale w sposób bardziej symboliczny - Mitsubishi Eclipse Cross. Zwycięzcą okazał się Mercedes CLS, czyli trzecia generacja modelu, który zapoczątkował segment tak zwanych "czterodrzwiowych coupe", których forma góruje nad praktycznością.

Reklama

Moc, czyli emocje mierzone w koniach mechanicznych

Tutaj liczą się konie mechaniczne, niutonometry i najbardziej efektywny sposób przenoszenia ich na asfalt. Ale także świetne prowadzenie oraz dreszcz emocji towarzyszący każdemu pokonanemu kilometrowi. W tej kategorii trzecie miejsce przypadło Hyundaiowi i30 N - ten pierwszy hot hatch koreańskiego producenta wyróżnia się świetnymi osiągami, bardzo dobrym prowadzeniem i niesamowitym dźwiękiem wydechu. Na drugim miejscu zalazła się Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, a więc SUV z 510-konną jednostką spokrewnioną z silnikiem Ferrari, zapewniającą mu genialne osiągi. Za najlepszy samochód w kategorii Moc, nasi czytelnicy uznali jednak Kię Stinger - urodziwy model, który w odmianie GT oferuje 365 KM i napęd na wszystkie koła preferujący oś tylną. Moc emocji gwarantowana.

Klasa, czyli odrobina luksusu

Samochód z klasą, niekoniecznie musi być luksusową limuzyną. A przynajmniej nie zawsze limuzyną segmentu F. Na najniższym stopniu podium znalazł się Peugeot 508, którego można traktować jako flagowy model francuskiego producenta. Drugie miejsce należy do Audi A8, a więc najnowszej odsłony najbardziej luksusowej limuzyny niemieckiej marki, dla której rozpoczęła erę dotykowych ekranów. Na pierwszym miejscu znalazł się Lexus LS, a więc również najnowsza wersja flagowej limuzyny marki, zwracająca uwagę wyjątkowym przywiązaniem do detali

Rozsądek, czyli praktycznie i rodzinnie

Auto wybierane z rozsądku, a więc praktyczne, przestronne, a przy tym nie kosztujące dużo jak na to, co oferuje. W tym roku w pierwszej trójce znalazły się modele przedstawiające dość klasyczne podejście do problemu wyboru auta dla rodziny. Na trzecim uplasowała się Mazda 3, a więc kompakt, dostępny jako hatchback oraz sedan. Drugie miejsce należy do jednego z polskich bestsellerów - Skody Octavii, wyróżniającej się praktycznością zarówno jako liftback, jak i kombi. Tegorocznym zwycięzcą został jednak Volkswagen Golf Variant, w którym wiele osób widzi wzór kompaktowego kombi. Najwyraźniej nasi czytelnicy podzielają to zdanie.

Miasto, czyli coś na ciasne uliczki i nie tylko

Jakie jest najlepsze auto miejskie? Z pewnością nieduże z zewnątrz, ale dość przestronne w środku, a do tego modnie wyglądające. Tacy też są zwycięzcy tej kategorii. Na trzecim miejscu znalazło się Renault Captur, czyli niewielki i stylowy crossover. Drugie miejsce należy do najmniejszego, niedawno zmodernizowanego modelu Toyoty - Aygo. Zwycięzcą okazał się natomiast hatchback o lekko sportowym zacięciu - Seat Ibiza.

Na każdą drogę, czyli auta, które nie boją się ubrudzić

Wyboiste drogi gruntowe, grząskie dukty leśne, a może asfalt ukryty pod warstwą śniegu i lodu? Te samochody świetnie czują się w takich warunkach, a nawet w sytuacjach, kiedy droga znika zupełnie. Trudnych warunków z pewnością nie boi się Jeep Compass, który zajął w naszym plebiscycie trzecie miejsce. Na drugim uplasowało się Volvo XC60, które ze swoim pneumatycznym zawieszeniem i napędem 4x4 również dobrze radzi sobie poza asfaltem. Pierwsze miejsce należy do Skody Karoq - nowości w segmencie kompaktowych SUVów, która mając sprawny układ 4x4, osłony podwozia i terenowy tryb jazdy, pozwala bez obaw opuszczać utwardzone drogi.

Do pracy, czyli wymarzony samochód służbowy

Auto do pracy, czyli najlepszy wół roboczy? Niekoniecznie. Wszak rolę służbowych samochodów często pełnią modele stworzone z myślą o komfortowym przemieszczaniu się, którymi tysiące kilometrów przemierzają różnego szczebla kierownicy i dyrektorzy. Nic więc dziwnego, że na najniższym miejscu podium znalazł się flotowy ulubieniec - Opel Insignia. Kolejne miejsca zajęły jednak modele typowo użytkowe. Drugie należy do Fiata Ducato - uznanego, dużego dostawczaka. Na pierwszym miejscu natomiast znalazła się Dacia Dokker, czyli nieduży, ale bardzo praktyczny, kombivan.

Eco, czyli samochód przyjazny środowisku

Producenci samochodów od bardzo dawna starają się, aby ich modele jak najmniej szkodziły środowisku, ale od paru lat działania te uległy intensyfikacji. Jest to szczególnie widoczne w gwałtownym zwiększeniu się liczby modeli hybrydowych i elektrycznych. Na trzecim miejscu naszego plebiscytu znalazł się model, który świetnie oddaje ten trend. Kia Niro, bo o niej mowa, dostępna jest bowiem jako hybryda, hybryda plug-in oraz w wersji elektrycznej. Drugie miejsce należy do modelu powstałego od podstaw jako "elektryk" - Jaguara I-Pace. Zwycięzcą okazał się Nissan Leaf - elektryczny kompakt, którego druga generacja niedawno pojawiła się w Polsce.

Legenda, czyli auto, które przeszło do historii

W tej kategorii szukamy samochodu, który stanowił przedmiot pożądania jeszcze będąc rynkową nowością. Takiego, o którym nadal marzy wielu miłośników motoryzacji, a niejeden kupuje, jako sprawiającego radość klasyka oraz lokatę kapitału. Trzecie miejsce przypadło w tym roku Jeepowi Wranglerowi - następcy legendarnego Willysa. Na drugim miejscu uplasowało się niezwykle stylowe Volvo P1800S. Najwyższe miejsce na podium zajął jednak model, który ucieleśnia to, za co kochamy amerykańską motoryzację - Ford Mustang.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy