Jeep

Jeep Renegade Trailhawk – kieszonkowa terenówka

Coraz większą popularnością cieszą się nieduże crossovery, które z prawdziwymi samochodami terenowymi mają wspólne tylko podniesione nadwozie. Jest jednak na rynku model, który nadaje się na bezdroża nie tylko z wyglądu.

Wraz z rosnącą popularnością SUVów i crossoverów, dość szybko okazało się, że kierowców interesuje jedynie "bojowy" wygląd takich samochodów. Ich faktyczna sprawność w terenie odgrywa zwykle rolę trzeciorzędną. Szczególnie wśród najmniejszych pseudoterenówek, których czasami nie można nawet zamówić z napędem na cztery koła, albo oferuje się go tylko w najdroższej wersji.

Reklama

Jest jednak na rynku wyjątek - Jeep Renegade, najmniejszy model marki, będącej synonimem auta terenowego. Można go kupić oczywiście w wersji z napędem tylko na przednie koła, ale znajdziemy w ofercie również szeroki wybór odmian z 4x4. Natomiast osoby, które potrzebują prawdziwego auta terenowego, powinny zainteresować się Renegadem Trailhawk.

Wersja ta wyróżnia się na tle pozostałych odmian najmniejszego Jeepa zwiększonym do 21 cm prześwitem, innym przednim zderzakiem (zwiększającym kąt natarcia z 21 do 30 stopni), oponami błotno-śniegowymi oraz zestawem osłon podwozia.

We wnętrzu z kolei znajdziemy pokrętło, pozwalające na dostosowanie działania napędu oraz kontroli trakcji i ABSu, zależnie od powierzchni, po jakiej się poruszamy. Dostępne są tryby Śnieg, Piasek, Błoto oraz Auto, które znajdziemy w każdym Renegadzie wyposażonym w napęd 4x4, ale Trailhawk dodaje do tego opcję Skały. Ponadto, oprócz możliwości zablokowania na stałe napędu na wszystkie koła, możemy też aktywować asystenta zjazdu (auto samo przyhamowuje poszczególne koła, aby bezpiecznie zjechało z wzniesienia) oraz skorzystać z biegu pełzającego.

Jeep Renegade Trailhawk ma więc wszelkie predyspozycje prawdziwej terenówki. Do kompletu potrzeba jedynie mocnego silnika, najlepiej wysokoprężnego. Taki też znajdziemy pod maskę tej odmiany - 2.0 MultiJet, rozwijający 170 KM i oferujący 350 Nm Nm maksymalnego momentu obrotowego. Seryjnie współpracuje on z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną. Możemy więc liczyć na naprawdę dobre osiągi (sprint do 100 km/h trwa 8,9 s) i mamy pewność, że nie zabraknie nam mocy podczas jazdy po bezdrożach.

Jeep Renegade Trailhawk to bardzo ciekawa propozycja, idealna dla osób, które potrzebują niedużego i zwinnego samochodu, świetnie czującego się w mieście, ale często pokonują również drogi zbyt wymagające, dla zwykłego auta.

Najbardziej terenowa odmiana Renegade’a kosztuje 127 800 zł, a więc najwięcej w gamie najmniejszego z Jeepów. Cenę uzasadnia jednak mocny silnik, zaawansowany napęd 4x4, seryjna skrzynia automatyczna oraz takie elementy jak dwustrefowa automatyczna klimatyzacja czy system multimedialny z kamerą cofania, które również otrzymujemy bez dopłaty.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy