Jeep

Jeep Renegade Night Eagle - test

Producenci samochodów, dążąc do zwiększenia zainteresowania swoimi produktami, wprowadzają na rynek, specjalne, limitowane edycje swoich modeli. W podobny sposób postąpił Jeep, który zaprezentował specjalną serię modelu Renegade o groźnie brzmiącej nazwie Night Eagle. Mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska takiemu pojazdowi.

Czym charakteryzuje się renegat - nocny orzeł? Największym wyróżnikiem wersji specjalnej jest matowy ciemny lakier o nazwie Volcano Sand (wulkaniczny piasek). Night Eagle jest również dostępny w kilku innych kolorach, ale wspomniany wyżej zarezerwowany jest wyłącznie dla tej wersji. Jednocześnie matowe wykończenie sprawia, że Jeep niezwykle wyróżnia się na tle innych samochodów, przez co nie sposób na niego nie zwrócić uwagi. 

Inne cechy szczególne "orła" to szary matowy kolor znaczka Jeepa na masce i klapie bagażnika, obramowanie grilla, ramek reflektorów przeciwmgielnych i relingów dachowy w takim samym kolorze oraz również matowe czarne felgi o rozmiarze 17 cali.

Reklama

Renegade Night Eagle bazuje na wersji wyposażeniowej Longitude, przy czym we wnętrzu znajdziemy specjalną tapicerkę, jak sam producent mówi "o barwie kory". Samochód dostępny jest wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym 2.0 Multijet o mocy 120 KM. Jednostka ta współpracuje z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, za pośrednictwem której moment obrotowy (jego maksymalna wartość to 350 Nm) trafia na wszystkie koła (system Jeep Active Drive). Co warte podkreślenia taka konfiguracja nie jest dostępny w standardowych wersjach Renegade'a.

Samochód jest wyposażony w system Selec-Terrain, dzięki któremu kierowca ma możliwość sterowania napędem. Do wyboru jest kilka trybów, który można zmieniać płynnie, podczas jazdy, za pomocą specjalnego pokrętła umieszczonego na konsoli środkowej. Tryb automatyczny przeznaczony jest do codziennej jazdy po nawierzchniach utwardzonych, wówczas, w głównej mierze napędzane są koła przedniej osi, natomiast tylna oś dołączana jest automatycznie po wykryciu poślizgu. Dodatkowo są dostępne tryby: Snow (śnieg), Mud (błoto) i Sand (piasek).

Jeep Renegade to najmniejszy pojazd w gamie amerykańskiej marki. Trzeba jednak przyznać, że jego stylizacja sprawia, że wydaje się dużo większy niż jest w rzeczywistości. Wrażenie to nie znika po zajęciu miejsca za kierownicą, przeciwnie jest potęgowane przez stosunkowo małe okna i widoczną z miejsca kierowcy maskę. Miejsca we wnętrzu jest wystarczająco, dla czterech osób, trzem osób na tylnej kanapie będzie brakowało miejsce na wysokości ramion (na szerokość).

Pojemność bagażnika to 351 litrów, co stanowi standard w tej klasie pojazdów.

Kompaktowe wymiary sprawiają, że samochód świetnie spisuje się w... miejskiej dżungli. Łatwe jest parkowanie (czujniki cofania w wersji Night Eagle stanowią wyposażenie standardowe), zaś podniesione zawieszenie sprawia, że krawężniki nie są problemem. Dzięki stosunkowo krótkim drzwiom nie problemu z zajmowaniem miejsca w aucie i wysiadaniem na wąskim miejscach postojowych.

W nowoczesnym samochodzie nie może zabraknąć nowoczesnego systemu infotainment. Kierowca Jeepa ma do swojej dyspozycji dotykowy ekran o przekątnej 5 cali, który stanowi centrum zarządzania nawigacją, komunikacją (integracja ze smartfonem) i pokładowymi systemami.

Ile trzeb zapłacić za Jeepa Renegade w wersji Night Eagle? Cena wynosi 103 600 zł.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Jeep Renegade
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy