Startuje projekt InteriaLAB. Badania opinii i analiza danych w centrum uwagi
W ramach projektu InteriaLAB przeprowadzamy badania opinii, analizujemy, przetwarzamy i wizualizujemy dane, tworzymy raporty. Wszystko po to, by lepiej rozumieć i tłumaczyć rzeczywistość.
Praca z danymi pozwala dostrzec to, co czasem umyka uwadze - szczegółowa analiza często prowadzi do wysnucia nowych wniosków. InteriaLAB takich wniosków poszukuje. W ramach projektu przede wszystkim przeprowadzamy własne badania opinii. To ich wyniki najlepiej reprezentują aktualne nastroje.
Nasze badania dotyczą spraw bieżących. Czasem nawet najlepszy felietonista nie jest w stanie lepiej skomentować rzeczywistości niż jedno pytanie zadane reprezentatywnej grupie Polaków. Zamiast domyślać się, co na dany temat sądzi większość z nas, po prostu o to pytamy.
W InteriaLAB zajmujemy się też analizą danych i raportów, które już istnieją. W każdym raporcie, w każdym zbiorze danych czaka na odkrycie coś nowego.
Pierwsze badanie zlecone przez Moto Interię w ramach projektu InteriaLAB odbyło się w dniach 17-18 października. Zrealizowała je pracownia SW Research metodą CAWI. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 1004 Polaków.Zapytaliśmy ich o niedawne zmiany w mandatach dla kierowców:
- Czy słyszałeś o ostatniej podwyżce mandatów?
- Czy Twoim zdaniem podwyżka mandatów była potrzebna?
- Jakie - Twoim zdaniem - są dziś mandaty nakładane na kierowców?
Wyniki są zaskakujące, a im bardziej pogłębia się ich analizę, dzieląc badanych na poszczególne grupy, do tym ciekawszych wniosków się dochodzi.
Pierwszy raport powstały w ramach projektu InteriaLAB można przeczytać tutaj: Co piąty Polak chce kolejnej podwyżki mandatów. Ta ostatnia była potrzebna
Publikacja kolejnego już za tydzień. Wszystkie raporty są i będą dostępne tutaj: InteriaLAB