Mercedes GLC po liftingu w Genewie

Jedną z genewskich nowości Mercedesa będzie zmodernizowany model GLC. Samochód pochwalić się może odświeżonym wyglądem i kilkoma ciekawymi nowościami w kabinie.

Zmiany zewnętrzne ograniczyły się głownie do przestylizowanego pasa przedniego. Inny jest m.in. centralny wlot powietrza w zderzaku i dolny pas samego zderzaka, który zyskał trzy prostokątne kratki wentylacyjne. Standardem są też nowe elementy chromowane, które znajdziemy nie tylko na zderzaku, ale też osłonie chłodnicy. Zmodernizowano ledowe reflektory, które zyskały nieco smuklejsze kształty - są mniejsze i pochylone pod innym kątem niż do tej pory. Z tyłu pojawiły się m.in. zmodyfikowane, trapezoidalne, końcówki układu wydechowego wkomponowane w chromowaną dolną część zderzaka.

Reklama

W kabinie zastosowano nowe materiały wykończeniowe. Przykładowo elementy dekoracyjne na konsoli środkowej mogą być wykonane w fortepianowej czerni, z drewna orzecha lub jesionu. Auto otrzymało również zupełnie nową kierownicę wielofunkcyjną z gładzikami do sterowania najnowszym systemem multimedialnym MBUX. Ten ostatni obsługiwać można też z poziomu dotykowych ekranów, głosowo, gestem lub dotykowym panelem na konsoli centralnej.

Wolnostojący wyświetlacz deski rozdzielczej może mieć przekątną siedmiu cali (rozdzielczość 960x540 pikseli) lub 10,25 cala (1920x720 pikseli). Lista opcji obejmuje np. elektroniczne zegary o przekątnej 12,3 cala. Standard to system wyboru trybu jazdy Dynamic Select, który - w zależności od konfiguracji - oferuje od 5 do 7 ustawień (podstawowe to Comfort, ECO, Sport, Sport + oraz Individual. Opcjonalne: Offroad i Offroad +).

Auto, pierwszy raz w historii ma na wyposażeniu system aktywnych amortyzatorów Dynamic Body Control. Lista dostępnych opcji obejmuje m.in.: aktywny tempomat potrafiący dostosować prędkość do obowiązujących znaków czy aktywny system utrzymywania pasa ruchu, który - na drogach szybkiego ruchu - potrafi np. wykonać manewr wyprzedzania.

Sporo nowości znajdziemy też pod maską. Producent mówi o nowej generacji czterocylindrowych jednostek napędowych. Znajdziemy w nich np. system aktywnego sterowania zaworami CAMTRONIC. Osprzęt jednostek benzynowych obejmuje m.in. pracujący pod napięciem 48-voltów alternator pełniący też funkcję rozrusznika, który dodatkowo pozwala odzyskiwać energię np. w czasie "żeglowania" i pełni rolę elektrycznego doładowania.

Podstawowa benzynowa odmiana - GLC 200 4MATIC - rozwija 197 KM i 280 Nm. Mocniejsza - GLC 300 4MATIC - ma 258 KM i 370 Nm. W obu przypadkach silnik spalinowy może być wsparty "alternatorem" (Energy Recovery Boost) generującym dodatkowe 10 kW i 150 Nm.

Odmiany wysokoprężne to: GLC 200d 4MATIC (163 KM i 360 Nm), GLC 220d 4MATIC (194 KM i 400 Nm) oraz GLC 300d 4MATIC (245 KM i 500 Nm). 

Ceny zmodernizowanego Mercedesa GLC pozostają tajemnicą.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy