Genewa 2017

Yaris GRMN – nowy hot hatch Toyoty debiutuje w Genewie

Twórcy Yarisa GRMN inspirowali się Yarisem WRC - pierwszym, rajdowym samochodem Toyoty od 17 lat.

Samochody w wersjach GRMN były do tej pory z sukcesem sprzedawane w Japonii. Yaris GRMN to pierwszy taki model dostępny w Europie. Toyota powierzyła jego budowę swojemu europejskiemu zespołowi, który odpowiadał za silnik i projekt wnętrza. Podwozie oraz układ hamulcowy skonstruowali japońscy inżynierowie Toyoty. Samochód będzie produkowany w fabryce Toyota Motor Manufacturing France w Valenciennes. Premierę rynkową zaplanowano na początek 2018 roku.

Yaris GRMN napędzany jest doładowaną jednostką 1.8, dostarczającą ponad 210 KM. Moc ta trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów.

Reklama

Yaris GRMN ma wzmocnione podwozie z dodatkowymi usztywnieniami, w tym z dodatkową belką pomiędzy kolumnami przedniego zawieszenia. Zawieszenie było tuningowane na torze Nürburgring podczas wyścigów i testów zespołu Toyota GAZOO Racing. Mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu zapewnia lepszą przyczepność i pewniejsze prowadzenie. Przednia belka stabilizująca ma zwiększoną średnicę, a krótsze sprężyny pozwalają lepiej trzymać się podłoża. Współpracują z nimi dedykowane amortyzatory opracowane wspólnie z Sachs. Samochód jest także wyposażony w bardzo wydajne sportowe hamulce z dużymi wentylowanymi tarczami i 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu.

Sportowe możliwości Yarisa GRMN podkreśla jego wygląd. Samochód jest dostępny tylko w wersji 3-drzwiowej, z czarnym spojlerem na klapie bagażnika. Porusza się na 17-calowych wieloramiennych kołach BBS z lekkich stopów. Ma też specjalnie zaprojektowane zderzaki z przodu i z tyłu, tylny dyfuzor i umieszczoną centralnie sportową rurę wydechową.

Sportowe fotele, opracowane specjalnie do tego modelu przez Toyota Boshoku, zapewniają świetne podparcie. Mała kierownica znana z coupe GT86 jest pokryta skórą. Zaznaczono na niej poziomą linię, która ułatwia ustawienie kół na wprost. Samochód otrzymał także sportowe aluminiowe pedały i przeprojektowane zegary.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy