Subaru XV nowej generacji
Subaru zaprezentowało w Szwajcarii zupełnie nowy model XV. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o nową "globalną platformę" japońskiej marki.
Kompaktowy crossover mierzy 4465 mm długości, 1800 mm szerokości i 1615 mm wysokości. Rozstaw osi to 2665 mm. Kształty karoserii utrzymano w typowym dla producenta stylu - oznacza to m.in. charakterystyczną heksagonalną osłonę chłodnicy i reflektory przednie określane mianem "oczu jastrzębia". W kabinie - oprócz nowych kształtów deski rozdzielczej - znajdziemy teraz zdecydowanie lepsze materiały wykończeniowe. Na konsoli środkowej zamontowano 8-calowy, dotykowy ekran systemu info-rozrywki, oferujący np. możliwość połączenia ze smartfonem.
Nowa platforma pozwoliła na uzyskanie zdecydowanie lepszej sztywności
karoserii, co nie pozostanie bez wpływu na komfort i precyzję prowadzenia. Zmniejszono też (z 14:1 do 13:1) przełożenie przekładni kierowniczej. Producent podkreśla, że dzięki zmianom w konstrukcji zawieszenia przechyły boczne karoserii zredukowano aż o 50 proc!
Na dłuższe wycieczki poza utwardzone drogi pozwalają 220 mm prześwit i - typowy dla japońskiego producenta - permanentny, symetryczny napęd na cztery koła. Standardem będzie - wspomagający jazdę w terenie - elektroniczny system X-MODE optymalizujący pracę jednostki napędowej, napędów i hamulców.
Pod maską pracuje gruntownie przebudowany, atmosferyczny silnik typu boxer o pojemności 2,0 l. W stosunku do poprzednika jednostka ma aż 80 proc. nowych części i może się pochwalić bezpośrednim wtryskiem paliwa. Motor rozwija moc 156 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 196 Nm. Moc przenoszona jest na koła obu osi za pośrednictwem automatycznej, bezstopniowej przekładni Lineartronic. Skrzynia pracować może również w trybie ręcznym, w którym kierowca ma do wyboru siedem zaprogramowanych przełożeń.
Firma nie chwali się osiągami nowego Subaru XV. Tajemnicą - póki co - pozostają też ceny.