Pininfarina H600
Salon motoryzacyjny w Genewie przyciąga nie tylko światowych potentatów, ale też słynne pracownie stylistyczne. Jedną z nich jest włoska Pininfarina, która zaprezentowała w Szwajcarii swój najnowszy projekt - koncepcyjny model Pininfarina H600.
Styliści zdecydowali się wykorzystać sylwetkę klasycznego sedana. Wykonana w całości z aluminium karoseria mierzy aż 5200 mm długości, równe 2000 mm szerokości i 1494 mm wysokości. Mimo wyszukanych kształtów nadwozia bagażnik pomieścić może pakunki o objętości nawet 500 l.
Auto, które docelowo mogłoby rywalizować m.in. z topową Teslą, powstało przy współpracy z Hybrid Kinetic Group. Chińskie konsorcjum, stawiające właśnie pierwsze kroki w branży motoryzacyjnej, odpowiadało za stworzenie hybrydowego układu napędowego.
Pininfarina H600 napędzana jest (na cztery koła) przez silniki elektryczne o łącznej mocy przeszło 600 kW (ponad 815 KM). Chociaż samochód waży 1870 kg, przyspiesza do 100 km/h w 2,9 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Warto również wspomnieć o - bliskim ideału - rozkładzie mas wynoszącym 52:48 proc. z przewagą przedniej osi.
Oprócz niecodziennej stylizacji cechą charakterystyczną Pininfariny H600 jest dodatkowy turbogenerator prądowy mający za zadanie ładowanie akumulatorów. Dzięki niemu zasięg auta - w cyklu pomiarowym NEDC - wynosić ma przeszło 1000 km!