Genewa 2016

Mercedes klasy C Cabriolet. Również jak AMG!

Mercedes oficjalnie zaprezentował nową klasę C kabriolet. Obok modelu produkcyjnego pokazano również jego topową odmianę Mercedes-AMG C43 4-MATIC.

Klasa C z otwartym nadwoziem bazuje na modelu coupe. Oba auta mają identyczną długość (4686 mm), szerokość (1810 mm) i rozstaw osi (2840 mm). Wersja cabrio jest zaledwie o 4 mm wyższa, dzięki czemu oferuje więcej miejsca na głowę (+12 mm) dla pasażerów tylnej kanapy. Auto może się też pochwalić bagażnikiem o pojemności 360 l (285 l ze złożonym dachem).

W stosunku do sedana kabriolet wyposażono w obniżone o 15 mm zawieszenie (ze stalowymi sprężynami i sterowanymi elektronicznie amortyzatorami). Na liście opcji pojawi się też zawieszenie pneumatyczne Airmatic. Standardowo samochód wyposażony będzie w 17-calowe obręcze. W cennikach znajdziemy również pakiet AMG-line z przestylizowanymi zderzakami, listwami progowymi i 18-calowymi obręczami kół.

Reklama

Standardowo auto oferowane będzie z czarnym dachem. Klienci będą też mieli do wyboru - wykonane ze specjalnego, izolującego dźwięki materiału - poszycie w kolorze brązowym, czerwonym i granatowym. Konstrukcja dachu nawiązuje do tego stosowanego w nowej klasie S. Transformacja w kabriolet trwa do 20 sekund i może być przeprowadzana w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h.

Klienci będą mieli do wyboru pięć wariantów kolorystycznych wykończenia wnętrza (w sumie trzynaście rodzajów tapicerki). Standardem jest m.in. skórzana tapicerka i podajniki pasów bezpieczeństwa. Na listę opcji trafił m.in. system nadmuchu ciepłego powietrza szyję AIRSCARF.

Mercedes klasy C z otwartym nadwoziem oferowany będzie z jednym z sześciu silników benzynowych o pojemnościach od 1,6 l do 3,0 l. Dla fanów jednostek wysokoprężnych przewidziano dwa silniki z nowej rodziny OM654.

Najsłabsza odmiana benzynowa - model C180 - legitymuje się mocą 156 KM i maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w 8,9 s i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h. Kolejny w cenniku - model C200 - napędzany jest silnikiem o pojemności 2,0 l (184 KM i 300 Nm). To wystarcza, by auto osiągało setkę w 8 s i maksymalną prędkość 235 km/h.

Czterocylindrowa, doładowana jednostka występuje też w mocniejszych wariantach: C250 i C300. Pierwszy rozwija 211 KM i 350 Nm (od 0 do 1000 km/h w 6,9 s), drugi aż 245 KM i 370 Nm (do steki w 6,4 s).

Topowe  odmiany - w tym sygnowana przez AMG C43 - oferowane będą z trzylitrowym, podwójnie doładowanym, silnikiem V6. Wersja C400 4MATIC oferuje 333 KM i 480 Nm. W tej odmianie auto rozpędza się do 100 km/h w 5,2 s i osiąga 250 km/h.

Odmiana Mercedes-AMG C43 oferowana będzie wyłącznie z napędem 4MATIC i dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnią 9G-TRONIC. W tej odmianie auto osiąga setkę w 4,8 s od startu (prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 250 km/h). Podobnie jak w coupe, standardowym wyposażeniem jest aktywne zawieszenie AMG RIDE CONTROL oferujące trzy poziomy tłumienia i system AMG DYNAMIC SELECT (pięć trybów jazdy). O bezpieczeństwo dbają cztery hamulce tarczowe. Przednie mają średnicę aż 360 mm. Tylne - 320 mm.

Auta z silnikami Diesla standardowo wyposażone będą w system 4MATIC. Słabsza odmiana - C220 d - ma 170 KM i 400 Nm. To wystarcza, by samochód przyspieszał do 100 km/h w 8,3 s i osiągał prędkość maksymalną 231 km/h. Mocniejsza wersja - C250 d - oferuje 204 KM i aż 500 Nm. W tej odmianie auto rozpędza się do 100 km/h w 7,2 s i osiąga prędkość maksymalną 243 km/h.

Nowy Mercedes klasy C Cabriolet pojawi się w salonach latem bieżącego roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes C Klasa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama