Genewa 2015

Volkswagen Sport Coupe Concept GTE

Na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym w Genewie Volkswagen zaprezentował koncepcyjny model o nazwie Sport Coupe Concept GTE. Auto traktować można jako zapowiedź nowej stylistyki samochodów Volkswagena.

Punktem wyjścia do stworzenia pojazdu była modułowa platforma MQB. Samochód ma długość 4870 mm, rozstaw osi to 2841 mm. Z przodu nadwozie jest wysunięte poza przednią oś na odległość 909 mm, tylny zwis ma natomiast 1120 mm - w obydwu przypadkach mierzone od środka osi. Czterodrzwiowe coupe Volkswagena jest przy tym bardzo niskie (1407 mm) i szerokie (1865 mm), a porusza się na 21-calowych kołach.

Kluczowe, z punktu widzenia stylistyki, kwestie to m.in. łącząca się z reflektorami osłona chłodnicy o sześciu żebrach, płynnie przechodzące w maskę boczne przetłoczenia karoserii i sylwetka czterdzwiowego coupe. W oczy rzucają się też duża tylna klapa i trójwymiarowe, wykonane w technologii LED reflektory tylne.

Reklama

We wnętrzu znajdziemy interaktywne urządzenia pozwalające na komunikowanie się człowieka z pojazdem - m.in. wykorzystujące dane biometryczne - oraz wyświetlacz Active Info z trójwymiarowym obrazem. Dotykowy ekran centralnego urządzenia multimedialnego ma przekątną 10,1 cala. Obok niego znajdują się suwaki do obsługi klimatyzacji. Dotykowy ekran (12,3 cala) pełniący rolę modułu systemu media-control znajduje się także z tyłu pomiędzy fotelami, służy on do obsługi multimediów, telefonu i nawigacji.

 Zupełną nowością jest korzystanie z danych biometrycznych. Poprzez smartwatch lub bransoletę mierzącą funkcje organizmu Sport Coupe Concept GTE decyduje na podstawie biometrycznych danych kierowcy, czy wybrać np. wymagającą krętą drogę, czy może raczej zmierzać do celu wygodniejszą trasą, zapewniającą spokojniejsze prowadzenie auta.

Monitorowanie danych biometrycznych rozpoczyna się w chwili, gdy kierowca głosem lub używając dotykowego ekranu poda cel podróży, i oczywiście tylko wtedy, gdy sam zezwoli na pobranie danych. Przy takim sposobie wyznaczania optymalnej trasy w mniejszym stopniu uwzględnia się czas podróży czy liczbę kilometrów - tak działająca nawigacja ma przede wszystkim zapewnić kierowcy jak największą przyjemność z jazdy.

Nazwa modelu - GTE - zdradza, że auto to pojazd hybrydowy z napędem typu plug-in. W trybie elektrycznym samochód pokonać może do 50 km. Zastosowany w nim silnik spalinowy to doładowana  trzylitrowa sześciocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem (TSI), osiągająca moc 299 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm. Elektrycznymi komponentami układu napędowego są litowo-jonowe akumulatory (umieszczone w tunelu środkowym) oraz dwa silniki elektryczne. Ten z przodu umieszczono w obudowie 6-biegowej przekładni DSG (DQ400E), generuje on moc 40 kW. Drugi silnik elektryczny, umieszczony z tyłu, wytwarza moc 85 kW. Moc systemowa całego układu wynosi 279 kW/380 KM.

Volkswagen Sport Coupe osiągające prędkość 250 km/h, a w sportowym trybie "GTE-Mode" przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 5,0 s.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy