Volkswagen Golf GTI Clubsport – jubileuszowa wersja
Z okazji czterdziestolecia Golfa GTI, Volkswagen zaprezentował jego specjalną edycję z mocniejszym silnikiem i garścią innych dodatków.
To już tradycja, że co pięć lat na rynku pojawia się limitowana wersja Golfa GTI, mająca uczcić kolejną okrągłą rocznicę powstania tego modelu. Jako pierwszy hot hatch ma on status kultowego i Volkswagen dba o to, żebyśmy o jego wyjątkowości nie zapomnieli.
Model przygotowany z okazji 40. rocznicy GTI otrzymał przydomek Clubsport, a pod jego maskę trafił dobrze znany silnik 2.0 TSI, rozwijający 265 KM (standardowy Golf GTI ma 220, a w wersji Performance 230 KM). Co ciekawe, jeśli kierowca wciśnie gaz do dechy, aktywuje się tryb overboost, który na 10 s wzmocni silnik do 290 KM.
Pomimo mocy niemal jak w Golfie R (300 KM), osiągom GTI Clubsport bliżej jednak do wersji, na której bazuje. Sprint do 100 km/h trwa 6 s, a ze skrzynią DSG 5,9 s. Dla porównania Zwykłe GTI w wersji 230-konnej rozpędza się do "setki" w 6,4 s.
Oprócz mocniejszego silnika, Golf GTI Clubsport otrzymał także nowy przedni zderzak, progi, a także tylny dyfuzor. Ponadto dach wieńczy dość duży spojler, a samochód porusza się na 18- lub 19-calowych alufelgach o unikalnym wzorze. Uwagę zwraca także czarny pas biegnący nad progami - nawiązanie do pierwszego GTI z 1976 roku.
Jeśli chodzi o wnętrze, to Clubsport otrzymał pokrytą alcantarą kierownicę, a także kubełkowe fotele i czarną podsufitkę. Auto zadebiutuje oficjalnie na salonie samochodowym we Frankfurcie już 15 września.