SsangYong rozszerza ofertę o nowe silniki Diesla
Na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie pojawili się producenci z całego świata. Wśród azjatyckich marek nie zabrakło, rozpoczynającego szturm na rynki Starego Kontynentu, SsangYonga.
Koreańska marka, której wyniki sprzedaży w Europie są obecnie bardzo skromne, postanowiła zrobić ukłon w stronę nowych nabywców. Trzon frankfurckiego stoiska stanowiły auta wyposażone w nowe jednostki wysokoprężne.
Jedną z nich otrzymało najmłodsze dziecko SsangYonga - Tivoli. Europejczycy będą mogli kupić ten model z wysokoprężnym 1,6 l spełniającym normę emisji spalin Euro 6.
Wyposażona w nowy motor wersja e-XDi160 osiąga moc maksymalną 115 KM (3400-4000 obr./min) i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm dostępnym w zakresie 1500-2500 obr./min. O zastrzyk mocy dba w tym przypadku turbosprężarka E-VGT piątej generacji maksymalizująca wydajność szczególnie w zakresie niskich i średnich prędkości. Zastosowanie napędu nożycowego w układzie rozrządu (zazębiające się ze sobą wałki) dodatkowo obniżyło hałas i wibracje, zaś dwustopniowa łopatkowa pompa olejowa o zmiennej wydajności pozwoliła na zmniejszenie zużycia paliwa.
Zmodernizowane, wysokoprężne serce otrzymały też modele Korando, Rodius i - flagowy - Rexton. Wszystkie mogą być teraz wyposażone w jednostkę e-XDi220 o pojemności 2,2 l. Czterocylindrowy silnik ma moc 178 KM i rozwija 400 Nm (w zakresie od 1400 do 2800 obr/min).
Nowy silnik Diesla o pojemności 2,0 l otrzymał też pickup SsangYong Actyon Sports. Jednostka osiąga moc 155 KM i maksymalny moment obrotowy 360 Nm.