Frankfurt 2009

Volkswagen L1

Czy możliwe jest osiągnięcie zużycia paliwa na poziomie 1 litra na 100 km? Volkswagen od kilku lat przekonuje, że tak.

Już w 2002 roku pojawiły się pierwsze próby budowy takiego samochodu. Od tamtej pory technika poszła znacznie do przodu, więc we Frankfurcie Niemcy pokazali volkswagena L1. Nazwa pochodzi oczywiście od ilości paliwa potrzebnego do przejechania 100 km...

VW L1 napędzany jest silnikiem wysokoprężnym o pojemności 0.8 l. Rolę wspomagającą pełni jednostka elektryczna o mocy 10 kW. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni DSG. Samochód wyposażono oczywiście w układ start&stop. Silniki i przekładnia znalazły się z tyłu pojazdu, z przodu wygospodarowano miejsce na akumulatory.

Reklama

Układ napędowy może działać w trybie eco, wówczas silnik TDI ma 27 KM lub w trybie sport, gdy jego moc rośnie do 39 KM. Jednostka elektryczna cały czas dostarcza 10 kW.

Stylizację volkswagena L1 podporządkowano oczywiście aerodynamice. Dzięki temu, że pasażer siedzi za kierowcą udało się osiągnąć współczynnik oporu powietrza 0,195. Nadwozie wykonano z włókna węglowego, dzięki czemu waży ono tylko 124 kg, masa całego pojazdu to zaledwie 380 kg.

Prędkość maksymalna L1 to 160 km/h. Średnie zużycie paliwa w trybie mieszanym wynosi 1,38 l/100 km. Nie jest to jeszcze jeden litr, ale już niewiele więcej...

Volkswagen nie jest jednak pierwszym producentem, który zastosował w swoim pojeździe tandemowy układ siedzień. Wkrótce po wojnie niemiecki Messerchmitt wprowadził do sprzedaży pojazd o nazwie KR175.

Zobacz na filmie:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: 100 | układ | zużycie paliwa | paliwa | Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy