Frankfurt 2009

Bugatti 16C galibier

Bugatti sprawiło niemałą niespodziankę prezentując na salonie we Frankfurcie samochód o nazwie 16C galibier concept.

Po reaktywacji marka Bugatti znana była w zasadzie jedynie z 1001-konnego veyrona. Jednak produkcja tego modelu wkrótce się zakończy, więc jeśli Bugatti nie chce zniknąć z rynku, musi stawiać pierwsze kroki w kierunku zastąpienia veyrona innym, niekoniecznie tak ekstremalnym modelem.

Stąd we Frankfurcie debiut 16C galibier. To pierwszy z prototypów, których możemy się spodziewać w ciągu nadchodzących miesięcy.

Bugatti najwyraźniej nie zna słowa "downsizing". 16C galibier jest bowiem napędzane tym samym, 16-cylindrowym silnikiem o pojemności 8 litrów, który znajdziemy w veyronie. Bez ekologii nie mogło się jednak obejść - jednostka ta może pracować na bioetanolu. Mocy nie ujawniono, wiadomo jednak, że auto ma napęd na wszystkie koła.

Nadwozie bugatti 16C galibier wykonane zostało z materiałów wytrzymałych, ale lekkich - włókna węglowego i aluminium. Wnętrze oczywiście ocieka luksusem...

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: W.E. | Bugatti
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy