Klasyczny Koneser i unikalny polski Chevrolet
Interia Drive Cup to wyścigi klasycznych samochodów. Zobaczycie je głównie na torze. Tym razem chcieliśmy pokazać je wszystkim. Warszawska Praga i zabytkowe budynki wytwórni wódek Koneser do doskonałe miejsce na taką prezentację, a w dodatku, oprócz FSO, mieściły się tu przed wojną aż dwie wytwórnie samochodów i motocykli.
W ostatnią niedzielę, w Centrum Praskim Koneser zorganizowaliśmy wystawę klasycznych samochodów. Zwiedzający mogli obejrzeć ponad 60 pojazdów związanych z rozwojem polskiej i światowej motoryzacji. FSO i FSM to powojenna historia samochodów, należy jednak pamiętać, że Fiaty przed wojną montowały zakłady PZInŻ na ulicy Terespolskiej, a Chevrolety i Buicki zakłady Lilpopa na Bema.
Na wystawie zaprezentowaliśmy unikalnego Chevroleta Master De Lux zmontowanego w Warszawie w 1939 roku. W kwietniu, tuż przed wojną został kupiony w przedstawicielstwie Chevroleta w Chorzowie, podczas wojny został ukryty w szopie i tak przestał do dzisiaj, będąc w rękach jednaj rodziny. Jest jednym z kilku, zachowanych do dziś egzemplarzy z polskiej montowni. Na pewno najbardziej oryginalnym. Podczas naszej imprezy miał swoją światową premierę.
Pokazaliśmy również najstarszą, znaną Warszawę z 1951 roku, można było wylicytować i wyjechać z wystawy własnym Citroenem DS rocznik 1970. Chętni pojechali w rajdzie po Pradze, poznając miejsca związane z praską motoryzacją. Atmosferę podgrzewały zespoły uczestniczące w Warsaw Summer Jazz, a liczba zwiedzających przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Jak było oceńcie sami oglądając naszą galerię. Zapraszamy za rok!