Legenda Ameryki dostanie silnik Diesla. Co na to klienci?
Ford F150 to prawdziwa legenda motoryzacji. Najlepiej sprzedający się pickup w historii poddany został właśnie kuracji odmładzającej.
Obecna - trzynasta już (!) - generacja "króla pickupów" oferowana jest nabywcom od 2014 roku. W Detroit Ford zaprezentował jej odświeżoną wersję - model roku 2018.
Samochód otrzymał zmodernizowany wygląd pasów przedniego i tylnego. Począwszy od wersji XL wszystkie egzemplarze mogą się pochwalić nowymi: osłoną chłodnicy, reflektorami i zderzakami. Przeprojektowano również tylną klapę. Do wyboru jest też sześć nowych wzorów aluminiowych obręczy kół w rozmiarach od 17 do 22 cali.
W kabinie znajdziemy teraz dwa nowe wzory tapicerek i listwy dekoracyjne, które mogą być wykonane z włókien węglowych, co biorąc pod uwagę, że najmniejszy z pickupów rodziny F150 waży blisko 2,5 tony można traktować w kategoriach dowcipu.
Lista wyposażenia dodatkowego poszerzyła się o - oferowany po raz pierwszy w tym segmencie - adaptacyjny tempomat z funkcją jazdy w korku, wykrywający pieszych system automatycznego hamowania przed przeszkodą czy szybki modem 4G LTE z funkcją pokładowego wi-fi (obsługujący do 10 urządzeń mobilnych). Oprócz tego nowy Ford F150 może też mieć działający w promieniu 360 zestaw kamer, wysokiej klasy audio czy szereg elektronicznych systemów ułatwiających jazdę z przyczepą.
Nowości znajdziemy też pod maską. Standardowy silnik - benzynowy V6 - ma teraz pojemność 3,3 l i oferuje identyczne osiągi (moc 282 KM), co dotychczasowy 3,5 l.
Nowością jest też - druga generacja - motoru 2,7 l EcoBoost. Oferowana z bezpośrednim wtryskiem paliwa jednostka została zoptymalizowana pod względem tarcia wewnętrznego. Silnik - podobnie jak motor 3,3 l - oferowany będzie w modelu roku 2018 z automatyczną, dziesięciostopniową skrzynią biegów. Przekładnia trafi też do V8 o pojemności 5,0 l. Standardem we wszystkich odmianach silnikowych stał się system start&stop.
Począwszy od modelu roku 2018 w gamie Forda F150 - po raz pierwszy w historii - pojawi się silnik wysokoprężny. Klienci będą się mogli zdecydować na jednostkę o pojemności 3,0 l opracowaną w całości przez inżynierów Forda.
Samochód w nowej odmianie trafi do salonów jesienią tego roku.
Graj razem z nami dla WOŚP! Wesprzyj Orkiestrę na pomagam.interia.pl.