Dakar 2016

Iveco wygrywa Dakar 2016

​Iveco zdobywa najwyższe miejsca podium wyścigu Dakar 2016. Gerard De Rooy, lider zespołu Petronas De Rooy Iveco, zwyciężył w tegorocznej edycji najtrudniejszego rajdu świata.

Pierre Lahutte, Prezydent Marki Iveco, powiedział, komentując to osiągnięcie: Pojazdy Iveco zwyciężyły w tegorocznej edycji Dakaru i osiągnęły tym samym doniosły sukces oraz zyskały uznanie po raz kolejny — po zdobyciu tytułów "Międzynarodowego Samochodu Ciężarowego Roku 2016" przez Eurocargo oraz "Międzynarodowego Autokaru Roku 2016" przez Magelysa. Iveco potwierdza doskonałą jakość i niezawodność swoich pojazdów na trasach rajdu Dakar, co pozwala naszym wybitnym kierowcom na osiąganie najlepszych wyników w tym wyścigu. Chciałbym podziękować Gerardowi De Rooy, Federico Villagrze, Antonowi Van Genugten, Pepowi Vila oraz Alesowi Lopraisowi, a także ich wyjątkowym zespołom za okazaną determinację i ambicję.

Reklama

Tegoroczne zwycięstwo to drugie zwycięstwo De Rooya w kategorii ciężarówek w tym wyścigu. Pod koniec rywalizacji Holender zadedykował zwycięstwo swojemu nawigatorowi, Belgowi Jurgenowi Damenowi, który w ubiegłym roku zmarł wskutek nieszczęśliwego wypadku. Warto dodać, że do sukcesu przyczynił się Polak - Darek Rodewald, który jest mechanikiem De Rooya.

Na trzecim miejscu podium stanął Federico Villagra, kierowca o przydomku "El Coyote" — objawienie tej edycji Dakaru. Argentyńskiego kierowcę prowadzącego Iveco Powerstar śledziły miliony fanów z kraju, w którym Iveco jest liderem w swojej branży.
Ton Van Genugten w Trakkerze ukończył rywalizację na piątej pozycji. On również jest objawieniem tegorocznej edycji, ponieważ przez wszystkie etapy wyścigu był wśród pięciu najwyżej klasyfikowanych zespołów.

Hiszpan Pep Vila za kierownicą kolejnego Iveco Trakkera zajął miejsce dziesiąte. Ten doświadczony kierowca do samego końca walczył o miejsce w najlepszej dziesiątce.

Rajd Dakar był dla Iveco także świetną okazją do podkreślenia jakości silników firmy. Napędy Iveco Cursor 13 produkowane są we Francji, w Bourbon Lancy, a do Dakaru zostały przygotowane specjalnie przez firmę FPT Industrial w jej centrum badawczo-rozwojowym w szwajcarskim Arbon. Silniki te są znane z jakości i wytrzymałości i były podstawą sukcesu w tegorocznym rajdzie.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy