Dakar 2016

​DAKAR 2016 w liczbach

Dakar 2016. Zapraszamy na... ciekawe liczby.

Zawodnicy:

556 zawodników

60 narodowości (razem z pojazdami assistance)

354 zgłoszone pojazdy

W poszczególnych kategoriach

110 samochodów, 143 motocykle, 46 quadów, 55 ciężarówek

Najliczniej reprezentowane narodowości:

Francja 15,5%, Holandia 14,4%, Argentyna 13,8%

Zawodnicy 38. edycji

Najmłodszy: Sheldon Creed, 18 lat, 3 miesiące, 3 dni (ur. 30 września 1997)

Najstarszy: Yoshimasa Sugawara, 74 lata, 7 miesięcy, 2 dni (ur. 31 maja 1941)

Kobiety: 10 (7 jako kierowca, 3 jako pilot)

Dystans odcinków specjalnych

4684 km - motocykle i quady)

4775 km - samochody

4305 km - ciężarówki

Rekordy - liczba zwycięstw w rajdzie

Samochody: Stephane Peterhansel (Francja) - 5 zwycięstw

Motocykle: Stephane Peterhansel (Francja) - 6 zwycięstw

Quady: Marcos Patronelli (Argentyna) i Alejandro Patronelli (Argentyna) - po 2 zwycięstwa

Ciężarówki: Władimir Czagin (Rosja) - 7 zwycięstw

Rekordy - liczba zwycięstw na odcinkach specjalnych

Samochody: Stephane Peterhansel (Francja) - 32 zwycięstwa

Motocykle: Stephane Peterhansel (Francja) i Cyril Despres - po 33 zwycięstwa

Ciężarówki: Władimir Czagin (Rosja) - 63 zwycięstwa

4 kraje odwiedzone od czasu pierwszej edycji w Ameryce Południowej (Chile, Peru, Argentyna, Boliwia)

28 krajów odwiedzonych od początku historii rajdu

Media

20 nadawców telewizyjnych na trasie

70 kanałów telewizyjnych nadających relacje

147 akredytowanych redakcji

1200 godzin relacji telewizyjnych

190 - do tylu krajów dociera przekaz telewizyjny

332 dziennikarzy ze stałymi akredytacjami

1400 akredytowanych dziennikarzy

32 narodowości

Media społecznościowe

Facebook: 1,2 mln fanów (na dzień 1 grudnia 2015), 32 miliony kontaktów podczas edycji 2015

Twitter: 230 000 obserwujących (na dzień 1 grudnia 2015), 350  000 tweetów oznaczonych #Dakar 2015 w styczniu 2015

Instagram: 87 000 obserwujących, ponad 8 000 polubień najlepszego zdjęcia w 2015 roku

dakar.com: 77 mln wyświetleń, 3,7 mln unikalnych użytkowników podczas rajdu w 2015, 7,8 mln unikalnych użytkowników w roku 2015, 6,4 mln pobrań oficjalnych klipów wideo

Organizacja produkcji telewizyjnej:

3 śmigłowce

6 pojazdów na odcinkach specjalnych

12 dziennikarzy telewizyjnych na trasie i 6 na biwakach

12 kamer pokładowych i 2 kamery typu super slow (1000 klatek na sekundę)

23 stanowiska do obróbki materiału filmowego

45 ton wyposażenia

7,5 godziny programu dziennie

Organizacja rajdu

17 punktów tankowania dla motocykli i quadów

Pojazdy organizatora: 60 samochodów, 12 śmigłowców, 7 samolotów, 50 ciężarówek transportowych, 10 autobusów, 10 innych ciężarówek

70 zabezpieczonych stref dla kibiców

4,8 mln widzów na trasie w edycji 2015

2 800 osób na biwaku każdego dnia (zawodnicy, organizatorzy, partnerzy, media)

4 510 rozmów wychodzących i przychodzących pomiędzy zawodnikami i centrum zarządzania w Paryżu w 2015

4 500 mb - długość kolumny pojazdów przygotowanych do załadunku na statek w porcie w Le Havre w listopadzie 2015, z tego 2600 mb to ciężarówki

10 000 m2 - średnia wielkość biwaku

7 000 posiłków serwuje się każdego dnia na biwaku (80 000 podczas całego rajdu)

Bezpieczeństwo

1 szpital polowy

1 ambulans powietrzny

3 - 5 śmigłowców dla zapewnienia bezpieczeństwa

60 lekarzy

10 pojazdów medycznych

22 000 osób pracujących na rzecz bezpieczeństwa widzów i zawodników

Solidarność na rzecz ochrony środowiska

94 tony śmieci zebranych i poddanych recyklingowi na biwakach podczas Dakaru 2015

Dakar kompensuje w 100% bezpośrednią emisję dwutlenku węgla

1 237 000 dolarów przekazano na rzecz stowarzyszenia Un Techo w Chile

Efekty gospodarcze

Bezpośredni i pośredni efekt gospodarczy w Argentynie i Boliwii szacuje się na 314,8 mln dolarów, z czego 214,8 mln w Argentynie i 100 mln w Boliwii

Spontaniczna znajomość marki Dakar w Chile, Argentynie, Boliwii i Brazylii wynosi 97% (wg badania Repucom)

Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy