Budowa autostrad

Zmiany w ruchu na S8. Rusza budowa S61

Od 28 grudnia zmieni się organizacja ruchu na drodze ekspresowej S8 w rejonie Ostrowi Mazowieckiej. Spowodowane jest to rozpoczynającą się w tym miejscu budową odcinki Podborze-Śniadowo trasy S61.

 W tym miejscu obie te drogi ekspresowe będą się ze sobą łączyć.

Nowa, tymczasowa organizacja ruchu ma obowiązywać od wtorku po południu. GDDKiA zaznacza, że stanie się tak, jeśli pozwoli na to pogoda.

"Zamknięta zostanie jezdnia północna na długości 3,2 km, po której dziś odbywa się ruch z Białegostoku w kierunku Warszawy. Kierowcy pojadą w obu kierunkach po drugiej, południowej nitce S8" - podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Zamknięty będzie odcinek północnej jezdni od węzła Ostrów Mazowiecka Północ do węzła Podborze. Samochody będą się tam mogły korzystać z jednego pasa ruchu w każdym kierunku, czyli w stronę Warszawy i Białegostoku. Będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 60 km/h, a także zakaz wyprzedzania. Mogą tworzyć się korki, zatory, GDDKiA apeluje o zachowanie ostrożności w tym miejscu.

Reklama

Drogowcy zapowiadają, że budowa odcinka S61 Via Baltica Podborze-Śniadowo zacznie się właśnie od budowy węzła drogowego Podborze koło Ostrowi Mazowieckiej, który ma być strategicznym węzłem, bo w tym miejscu za dwa lata mają się połączyć istniejąca S8 Warszawa-Białystok i budowana S61.

Węzeł ten - jak podano w informacji GDDKiA - będzie węzłem typu "koniczyna" z elementami łącznic bezpośrednich. "Droga ekspresowa S8 docelowo będzie przebiegać dołem, pod drogą ekspresową S61. Obecnie wykonawca rozpoczyna przebudowę północnej jezdni S8 na odcinku o długości ok. 3,2 km" - podała GDDKiA.

Prace zaczną się od rozbiórki, frezowania starej nawierzchni, wycinek drzew, S8 będzie poszerzana o jeden pas ruchu, będą poszerzane także wiaduktu nad torami kolejowymi.

Droga ma być dostosowana do najcięższego ruchu. Powstaną dwie jezdnie S61, każda będzie miała po dwa pasy ruchu, będzie pas awaryjny. Powstanie węzeł Podborze, ale także węzeł Komorowo, który będzie zbudowany na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką Ostrów Mazowiecka - Łomża. Planowane są miejsca pod dwa miejsca obsługi podróżnych: Sulęcin Wschód i Sulęcin Zachód.

GDDKiA przypomina, że Podborze-Śniadowo to ostatni z odcinków S61 Via Baltica, na który uzyskano zezwolenia na realizację inwestycji (ZRID). Ma być gotowy na koniec 2023 r. Powstanie blisko 19,5 km drogi ekspresowej S61 oraz będzie przebudowane 3 km S8 właśnie w rejonie Ostrowi Mazowieckiej. Podborze-Śniadowo połączy się z użytkowanym od połowy lipca 2021 r. odcinkiem S61 Śniadowo-Łomża Południe.

***



PAP/INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy