Uwaga. Nowe ograniczenie prędkości na ważnej drodze ekspresowej
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o otrzymaniu oficjalnego pozwolenia na użytkowanie ważnego odcinka drogi S7. Wspomniany fragment zyskał właśnie status drogi ekspresowej, co oznacza, że poruszający się nim kierowcy mogą jechać z wyższą prędkością.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pochwaliła się oddaniem do użytku kluczowego podwarszawskiego odcinka drogi ekspresowej S7. Mowa o fragmencie pomiędzy miejscowościami Lesznowola - Tarczyn Północ. Chociaż wcześniej drogowcy udostępnili kierowcom wspomniany odcinek na zasadzie przejezdności, dopiero teraz fragment ten zyskał oficjalnie status drogi ekspresowej. Dla kierowców samochodów osobowych, motocykli i pojazdów ciężarowych o masie całkowitej do 3,5 t, oznacza to możliwość jazdy z prędkością do 120 km/h.
Podróżni mogą skorzystać z pełnego przekroju dwóch pasów ruchu na odcinku ponad 17-kilometrów. GDDKiA podkreśla, że w ramach prac rozdzielono wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8, który dotychczas kumulował się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami. Trasa wylotowa w kierunku Krakowa rozpoczyna się obecnie na węźle Warszawa Lotnisko i umożliwia przejazd dwujezdniową drogą do położnego blisko 240 km dalej węzła Miechów.
Wspomniany odcinek stanowi ważny fragment ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy. Inwestycja została w sumie podzielona na trzy odcinki pomiędzy węzłami:
- Warszawa Lotnisko - Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
- Lesznowola - Tarczyn Północ, o długości 14,8 km, udostępniona do ruchu 28 kwietnia 2023 r.
- Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r.
Jednocześnie GDDKiA zaznacza, że wciąż trwają prace wykończeniowe na wspomnianym odcinku. Do końca marca potrwa realizacja Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo, zlokalizowanych po obu stronach S7, pomiędzy węzłami Antoninów i Złotokłos. Ich uruchomienie dla kierowców będzie możliwe zaraz po uzyskaniu stosownego pozwolenia. W kwietniu rozpocznie się natomiast ostatni etap prac związanych z realizacją kontraktu na remont 17 km dotychczasowego przebiegu DK7 od Sękocina Starego do Rembertowa.
Drogowcy zapewniają, że to nie koniec inwestycji. Jeszcze w tym roku kierowcy mają otrzymać kolejne fragmenty S7. Po udostępnieniu odcinka Miechów - Szczepanowice, drogowcy planują połączyć drogę z funkcjonującym już fragmentem trasy pomiędzy Szczepanowicami, a Widomą. W listopadzie z kolei ma zostać udostępniony dalszy ciąg do węzła Mistrzejowice i tymczasowego połączenia z Północną Obwodnicą Krakowa S52.