Podpisano dwie kolejne umowy na budowę autostrady A2
Podpisane zostały umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch kolejnych odcinków autostrady A2 między Siedlcami a Białą Podlaską. Ich łączna długość to ponad 30 km, mają być gotowe w 2024 roku.
Umowy obejmują niespełna 19-kilometrowy fragment pomiędzy węzłem Siedlce Zachód a rejonem miejscowości Malinowiec oraz 12,5-kilometrowy fragment od węzła Łukowisko do rejonu miejscowości Swory.
A2 węzeł Siedlce Zachód - rejon m. Malinowiec
Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag. Umowa o wartości ok. 700 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 33 miesięcy od daty jej zawarcia. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej w formie złożenia wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane zostało na grudzień 2021 r. Po jej uzyskaniu do czasu realizacji nie wlicza się przerw zimowych od 16 grudnia do 15 marca. Szacowany termin zakończenia wszystkich prac to koniec 2024 r.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa prawie 19 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Wybudowany zostanie węzeł Borki. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na etapie przygotowania dokumentacji projektowej wykonawca określi, jaki zastosuje rodzaj nawierzchni - betonową czy bitumiczną.
A2 węzeł Łukowisko - rejon m. Swory
Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Umowa o wartości prawie 370 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 33 miesięcy od daty jej zawarcia. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej w formie złożenia wniosku o uzyskanie decyzji ZRID przewidziane zostało na grudzień 2021 r. Po jej uzyskaniu do czasu realizacji nie wlicza się przerw zimowych od 16 grudnia do 15 marca. Szacowany termin zakończenia wszystkich prac to koniec 2024 r.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 12,5 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na etapie przygotowania dokumentacji projektowej wykonawca określi, jaki zastosuje rodzaj nawierzchni - betonową czy bitumiczną.
A2 od węzła Lubelska do granicy państwa
W sierpniu 2020 r. oddano do ruchu ponad 15 km A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną 2020 r. podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. Pod koniec stycznia tego roku podpisana została umowa na ostatni odcinek autostrady pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów. Planowany termin zakończenia prac przewidziany został latem 2024 r.
1 kwietnia br. podpisano umowy na dwa fragmenty A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej: rejon miejscowości Malinowiec - węzeł Łukowisko oraz rejon miejscowości Swory - węzeł Biała Podlaska.
W przypadku ostatniego 32-kilometrowego odcinka autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią 3 lutego 2021 r. poznaliśmy oferty na wybór projektanta, który opracuje projekt budowlany i uzyska niezbędne decyzje umożliwiające realizacje robót w terenie. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji.
A2 Łódź - Warszawa zyska dodatkowy pas ruchu
W województwie łódzkim i mazowieckim trwa opracowywanie elementów koncepcji programowej poszerzenia autostrady A2 na długości ok. 89 kilometrów o dodatkowy pas ruchu. Równocześnie Regionalne Dyrekcje Ochrony Środowiska w Łodzi i Warszawie prowadzą postępowania administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowych w tym zakresie. W drugiej połowie tego roku, po zapewnieniu finansowania, będziemy gotowi, aby ogłosić przetarg na wybór wykonawcy, który zaprojektuje i zrealizuje roboty w terenie. Zakładamy, że budowa potrwa około dwóch lat i będzie prowadzona pod ruchem, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac przewiduje się w drugiej połowie 2025 r.
Docelowo autostrada od węzła Konotopa do węzła Pruszków będzie miała po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ trzy pasy ruchu.