Budowa autostrad

Kolejna obwodnica (a konkretnie jej dwa kawałki) otwarta

Niespełna 1,5 roku trwała budowa dwóch odcinków obwodnicy Skawiny k. Krakowa, które wczoraj zostały udostępnione kierowcom. Inwestycja o wartości ponad 43,7 mln zł uzyskała unijne dofinansowanie.

 Dotacja ze środków europejskich w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (MRPO) wyniosła prawie 37,1 mln zł. W finansowaniu inwestycji uczestniczyło także województwo małopolskie, które przekazało połowę wkładu własnego, czyli ponad 3,3 mln zł.  

 Jak zaznaczył marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa, przedsięwzięcie ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców tego podkrakowskiego miasteczka oraz usprawnienia układu komunikacyjnego w Małopolsce. Przyczyni się też do rozwoju gospodarczego regionu dzięki sprawnemu dojazdowi do autostrady A4 i lepszej dostępności komunikacyjnej strefy aktywności gospodarczej w Skawinie.  

Reklama

 Według burmistrza Skawiny Adama Najdera obwodnica miasta poprawi bezpieczeństwo jego mieszkańców, stanowi szansę na rozwój przedsiębiorczości i nowe inwestycje. Zwrócił uwagę, że inwestycja poprawia bezpieczeństwo drogowe dzięki wyeliminowaniu korków oraz ruchu tranzytowego i ciężarowego z centrum miasta, a także w związku z budową drugiego mostu na rzece Skawinka zapewnia szybszy i bezpośredni dojazd służb ratowniczych.     

Obwodnica Skawiny ma swój początek na skrzyżowaniu z ul. Nowoprzemysłową, czyli na końcu wybudowanego wcześniej przez gminę Skawina pierwszego odcinka trasy, odchodzącego od ul. Krakowskiej (droga krajowa nr 44), a koniec - przy ulicy ul. Energetyków. W ramach inwestycji powstała ponad 2-kilometrowa droga klasy głównej przyspieszonej (GP), przebiegająca w sąsiedztwie skawińskiej strefy gospodarczej. Na jej trasie zostały wybudowane dwa mosty i dwa skrzyżowania z drogami powiatowymi (ul. Tyniecką i ul. Energetyków). Powstało też odwodnienie, oświetlenie, ekrany akustyczne.  

 Docelowo, po wybudowaniu kolejnych fragmentów obwodnicy, całkowicie ominie ona Skawinę i będzie się łączyła z drogą wojewódzką nr 953 za wsią Rzozów.  

 Przez wiele lat planowano, że inwestycja łącząca się z drogą krajową nr 44 będzie finansowana z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W tym celu wykupiono grunty i przygotowano pełną dokumentację przedsięwzięcia wraz z prawomocnym pozwoleniem na budowę. W 2009 roku GDDKiA zrezygnowała jednak z przeprowadzenia tej inwestycji.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy