Toyota znowu na rajdowych trasach mistrzostw świata?

Nowy przewodniczący komisji WRC w Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) Portugalczyk Carlos Barbosa potwierdził, że prowadzone są rozmowy z przedstawicielami koncernu Toyota w sprawie powrotu jego zespołu do rajdowych mistrzostw świata.

Ze strony FIA rozmowy prowadzi przewodniczący Jean Todt.

"Mogę tylko potwierdzić, że zainteresowane strony są w stałym kontakcie. Nie znam natomiast żadnych szczegółów, nie wiem także, czy już zostały podjęte wiążące ustalenia" - przyznał Barbosa, prezes Automobilklubu Portugalii (Automovel Club de Portugal).

Informacje o możliwym powrocie do rajdowych mistrzostw świata teamu Toyoty pojawiały się od kilku miesięcy. Na początku grudnia we Włoszech podczas Monza Rally Show mówił o nich anonimowy przedstawiciel japońskiego koncernu. Jego zdaniem, program konstrukcyjny jest już realizowany.

Reklama

Zbudowaniem i testami modelu Yaris w wersji WRC miałby zajmować się niemiecki tuner Toyota Motorsport GbmH we współpracy z jedną ze znanych włoskich stajni, która już od wielu lat buduje samochody WRC.

Dyrektor techniczny TMG Pascal Vasselon podczas pobytu we Włoszech ujawnił, że w 2014 roku prowadzone będą testy samochodu WRC, który już jest zbudowany. Auto ma mieć zamontowany nowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra, zaprojektowany i zbudowany w niemieckim przedstawicielstwie japońskiego koncernu motoryzacyjnego.

Toyota w latach 90. była czołowym zespołem uczestniczącym w rajdowych mistrzostwach świata. Kierowcy ekipy Toyota Team Europe Hiszpan Carlos Sainz, Fin Juha Kankkunen i Francuz Didier Auriol cztery razy zdobyli tytuł mistrza świata, startując Celicą 4WD i GT4. Kolejną generacją samochodów tej marki była Corolla WRC.

Po zakończeniu sezonu 1999 Toyota wycofała się z mistrzostw świata i zaangażowała w wyścigi Formuły 1, gdzie jednak takich sukcesów jak w rajdach nigdy nie osiągnęła.

Ośrodek Toyota Motorsport GbmH w Kolonii, który pomimo wycofania się teamu z rajdów nie został zlikwidowany (budując m.in wyścigowe GT86), przez lata nadal prowadził badania rozwojowe nad nowymi konstrukcjami, z których wiele znalazło zastosowanie w seryjnych autach. (jur)

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy