Klejnoty w koronie - najciekawsze wyścigowe wersje Toyoty Supry
Toyota Supra to jeden z najważniejszych samochodów w historii motoryzacji. Sportowe auto zdobyło uznanie wśród fanów wygodnych coupé, miłośników driftingu, a także kierowców wyścigowych. Wciągamy rękawice, zakładamy kask i przedstawiamy najciekawsze Supry, które wyjechały na tor.
Klejnoty w koronie - najciekawsze wyścigowe wersje Toyoty Supry
1 / 4
Lata 90. miały dla Toyoty biało-zielono-czerwone barwy. A to za sprawą rajdowych Celic GT-Four i ich sukcesów w WRC. Ale samochody w kolorach Castrola trafiły nie tylko na odcinki Rajdowych Mistrzostw Świata. Suprą w takim malowaniu na japońskie tory wyruszył zespół Toyota Castrol Team TOM’S.
Wyścigowa Supra 4. generacji dzieliła z rajdówkami Toyoty nie tylko barwy brytyjskiej firmy olejowej. Auto otrzymało podobny silnik - zmodyfikowany, turbodoładowany, 4-cylindrowy i ponad 2-litrowy motor z serii 3S, który zastąpił fabryczną - skądinąd bardzo udaną - 6-cylindrową jednostkę 2JZ. Za mniejszym silnikiem przemawiała przede wszystkim skromniejsza masa, a także względy ekonomiczne. Motor nadal mógł poszczycić się wysokimi osiągami, a więc mocą wynoszącą 500 KM i maksymalnym momentem obrotowym przekraczającym 600 Nm.
Supra została posłana do boju by walczyć na torach wyścigowych z wtedy największym rywalem Toyoty - Nissanem. Misja zakończyła się sukcesem i w 1997 roku samochód zdobył mistrzostwo All Japan Grand Touring Car Championship. Ponadto przyczynił się do rozwoju klasy GT500, dziś jednej z najszybszych na świecie.