Formuła E wystartowała mocnym uderzeniem!
Do tego, by samochody elektryczne nadawały się do codziennego użytku, droga jeszcze daleka. Ale takie pojazdy biorą już udział w zawodach sportowych.
15 września odbył się pierwszy wyścig Formuły E. W zawodach startują wyłącznie jednomiejscowe samochody elektryczne Spark-Renault STR01E korzystające tylko z jednego kompletu opon Michelin.
Poszczególne imprezy cyklu odbędą się na torach wytyczonych ulicami dziesięciu metropolii. Sesje treningowe, przejazdy kwalifikacyjne i sam wyścig rozgrywane będą w ciągu jednego dnia.
Organizatorzy Mistrzostw Formuły E zdecydowali, że w pierwszym sezonie zespoły będą się ścigać na identycznych samochodach. W kolejnych edycjach imprezy wymogi techniczne zostaną nieco złagodzone. Zespoły będą mogły opracowywać nowe technologie same lub we współpracy z producentami samochodów i specjalistami z różnych dziedzin.
To ważny krok mający podkreślać charakter nowej kategorii wyścigów jako prawdziwego laboratorium rozwiązań służących przyszłej mobilności.
W pierwszym wyścigu Formuły E, który odbył się na ulicach Pekinu zwyciężył Luca di Grasii. Włoch wykorzystał fakt, że będący w czołówce przez większą część wyścigu Nick Heidfeld i Nicola Prost walcząc o zwycięstwo zderzyli się na ostatnim zakręcie. W wyścigu wystartowało 40 samochodów, do mety dotarło 35.
Zwycięzca pokonał trasę ze średnią prędkości 127,5 km/h. Wyścig trwał ponad 52 minuty, zawodnicy pokonali 25 okrążeń.
Kalendarz wyścigów Formuły E w sezonie 2014/2015:
13 września 2014 r. - Pekin, Chiny
22 listopada 2014 r. - Putrajaya, Malezja
13 grudnia 2014 r. - Punta del Este, Urugwaj
10 stycznia 2015 r. - Buenos Aires, Argentyna
14 lutego 2015 r. - miejsce wyścigu nie zostało jeszcze ogłoszone
14 marca 2015 r. - Miami, Stany Zjednoczone
4 kwietnia 2015 r. - Long Beach, Stany Zjednoczone
9 maja 2015 r. - Monte Carlo, Monako
30 maja 2015 r. - Berlin, Niemcy
27 czerwca 2015 r. - Londyn, Wielka Brytania